‍ سید موسی خادمی روز دوشنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: در صورت صدور مجوزهای نهایی و تولید ماسک در کارخانه نساجی بروجرد بخشی از نیاز مردم تامین شده و آرامش نسبی در بازار ماسک ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی به مردم برای کنترل وضعیت شیوع کرونا از طریق فرهنگ سازی میسر می شود ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به بهترین نحو استفاده شود .

 وی با یادآوری تعطیلی اماکن عمومی و لغو برنامه هایی که منجر به ازدحام جمعیت می شوند اظهار داشت: در شرایط موجود برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا توصیه می شود مسافران به قصد سفر وارد لرستان نشوند زیرا به واسطه شیوع این ویروس شرایط میزبانی از آنان وجود ندارد .

استاندار لرستان اظهار داشت: در وضع موجود نیازمند اطلاع رسانی در خصوص خطرات ویروس کرونا هستیم و آگاهی بخشی به مردم برای کنترل این وضعیت از طریق فرهنگ سازی میسر می شود که صدا و سیما و فضای مجازی می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند . 

خادمی با اشاره به بازارچه ها به عنوان اماکن پر خطر افزود: بازار و بازارچه ها از محل های ازدحام جمعیت و پرتردد هستند که امکان شیوع این ویروس را بیشتر خواهند کرد بنابراین همکاری بازاریان برای تعطیلی این مراکز در صورت امکان بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می شود تا حد امکان از مراجعه به برون از محل سکونت خود اجتناب کرده و به دور از هراس و اضطراب نکات لازم برای مقابله با شیوع کرونا را رعایت کنند.

تاکنون ۱۲۹ نفر در لرستان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد پنج نفر جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.