محمد رضا حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به منظور استاندارد سازی سیستم های گرمایشی،  این اداره کل در سالجاری با استاندارد سازی سیستم های گرمایشی ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان موفق به برداشتن گام بلندی در این زمینه شده است.

وی اظهار داشت: این تعداد مدارس دارای علمک گاز بوده اند اما در گام دوم نیز یکهزار و ۳۳۹ کلاس درس فاقد علمک گاز تا پایان تیرماه سال آینده مجهز به سیستم های گرمایشی استاندارد خواهدشد.

حیدری بیان کرد: این درحالیست که استان لرستان با ۶ هزار و ۹۰۰ کلاس درس نا ایمن از نظر سیستم های گرمایشی در سطح کشور جایگاه نامناسبی دارد اما با برداشتن گام های اول، دوم و استاندارد سازی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ کلاس درس، در آینده و به شرط جذب اعتبارات کافی مابقی کلاس های ناایمن هم به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز می شوند.

وی گفت: در جریان سیل اخیر،۱۱۳ مدرسه با۴۱۳ کلاس درس تخریب و  ۳۱۰ مدرسه دیگر با یک هزار و ۷۵۵ کلاس آسیب دید و اداره کل نوسازی مدارس لرستان در اولین اقدام، مدارس آسیب دیده  را تعمیر و در ابتدای سال تحصیلی به چرخه ی آموزشی بازگرداند.

حیدری افزود: در مرحله دوم نیز با جذب کمک های خیرین مدرسه ساز و همچنین اعتبارات سیل ملی و استانی تا کنون بیش از ۷۰ طرح آموزشی و تربیتی احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: درایام دهه مبارک فجر با کمک خیرین مدرسه ساز ۳۰ طرح  آموزشی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.