چنگیز ابراهیمی روز چهارشنبه در ستاد گیاهان دارویی و گلخانه ای استان در سالن جلسات استانداری لرستان، با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از تولید گیاهان مصرف داخلی دارند افزود: ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد .

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن گیاهان دارویی و بیش از یک تن زعفران در لرستان تولید شد تصریح کرد:کشت گیاهان دارویی در لرستان از وضعیت مناسبی برخوردار است که در بهبود وضع اقتصادی، جذب گردشگران، توسعه صنایع کوچک و بزرگ نقش مهمی دارد.

وی افزود: ۳۹۲ طرح در قالب ۷۳۶ هکتار به سیستم بانکی معرفی شده که اعتبار مورد نیاز برای اجرای آنها بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده و تا کنون برای ۱۷۴ هکتار طرح بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ۴۲۲هزار گونه گیاهی در دنیا وجود دارد که هشت هزار گونه در ایران است و از این تعداد یکهزارو ۷۲۸ مورد آن در کشور اختصاصی تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: امسال سه هزارو ۳۱۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در بخش اراضی باغی و اراضی شیب دار سهمیه استان بوده که از این میزان ۸۰۶ هکتار مربوط به کشت در اراضی شیب دار است.

ابراهیمی گفت:امسال بیش از ۲هزارو ۲۵۷ هکتار اراضی باغی استان زیر کشت گیاهان دارویی رفته و بیش از ۶ هزار تن از این محصولات تولید شده است.

وی ادامه داد:همچنین امسال ۶ هزار تن گیاهان دارویی در اراضی باغی و ۲هزار تن گیاه دارویی در اراضی شیب‌دار استان تولید شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.