بیژن دارایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات دادگستری بیان کرد: سلامت و امنیت انتخابات در تقویت نظام و استمرار آن نقش آفرین است به طوریکه رهبر انقلاب انتخابات را به عنوان نمونه واقعی مردم سالاری دینی برشمرده و مراقبت از آرا واجب شرعی و نتیجه آن را مظهر حق الناس دانسته اند.

وی اظهار داشت: یکی از ابعاد انتخابات بعد قضائی آن است و دستگاه قضایی مکلف به نگاه پیشگیرانه و قاطع در امر انتخابات است.

دارایی با تاکید بر لزوم نگاه بی طرفانه و مستقل دادگستری در راستای برگزاری انتخابات سالم ادامه داد: دستگاه قضایی به دنبال پیشگیری از جرایم انتخاباتی و برخورد  با هرگونه تخلفات است.

وی با بیان اینکه در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده تصریح کرد: در این راستا  کمیته رصد مدیران به متولی گری سازمان بازرسی و کمیته اطلاع رسانی به ریاست صدا و سیما تشکیل شده است.

دارایی گفت: در صورت انحراف مدیر یا کاندیدایی از مسیر قانونی بلافاصله دعوت و ارشاد می شود که اکنون  این امر در حال انجام است در غیر این صورت از طریق شعبات ویژه قاطعانه برخورد می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به اینکه امروز تعامل خوبی بین هیا تهای نظارت و اجرایی وجود دارد بیان کرد: خوشبختانه تا کنون مسیر انتخابات سالم و امن است البته  مردم گلایه‌هایی دارند وگاهی خواستار ورود دستگاه قضا به موضوع شده اند.

وی با بیان اینکه گلایه‌هایی در خصوص تشکیل هیات‌های اجرایی در برخی حوزه‌های انتخابیه وجود داشته عنوان کرد: براساس قانون انتخاب هیات‌های اجرایی با حضور دادستان‌ها انجام شده  اما با این وجود گلایه‌هایی در برخی حوزه‌ها وجود داشته که نقش دادستان‌ها بایددر این حوزه پررنگ‌تر شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: ترکیب هیات‌های اجرایی باید انتخاب افراد از گرایش‌های مختلف باشد،که امید است در انتخاب هیات های اجرایی شعب اخذ رای به این اصل بی طرفی بیشتر اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه یکی از کمیته‌های تشکیل شده مربوط به نقش رسانه‌ها و فعالان در پایگاه‌های اجتماعی و مجازی در انتخابات است، تصریح کرد: رسانه پل ارتباطی تاثیرگذاری بر افکار عمومی است و بر تصمیمات، سلامت و امنیت انتخابات تأثیر گذار است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: حضور رسانه‌ها می‌تواند به عرصه انتخابات شکوه و رونق دهد و دستگاه قضارا در راستای تامین سلامت انتخابات کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.