به گزارش ایرنا، محمود ثمینی در جلسه با اعضای مجمع خط امام(ره) استان لرستان افزود: انتخابات نقش مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند و نظر آنها در این رویداد از جایگاه ه ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: بنابراین باید در انتخابات پیش رو، فضایی ایجاد شود تا آحاد مردم، گروه‌ها و احزاب سیاسی حضور حداکثری در این زمینه داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه احزاب می‌توانند مشارکت توده‌ای مردم را به مشارکت فعال در انتخابات تبدیل کنند ادامه داد: احزاب در نظام‌های مردم سالار نقش تعیین‌کننده‌ای در جابه‌جایی و توزیع قدرت دارند و موجب اعمال حاکمیت مردم در ارکان مختلف نظام سیاسی می‌شوند.

ثمینی اظهار داشت:‌ احزاب به‌عنوان کنشگران سیاسی در فرایند تحرک و نشاط جامعه نقش‌آفرین هستند و فعالیت آنها به ویژه در انتخابات، موجب افزایش مشارکت سیاسی جامعه خواهد شد.

وی گفت: احزاب با برخورداری از ظرفیت مناسب برای بسیج و تهییج افکار عمومی می توانند با ایجاد انگیزش، فرصت‌هایی را برای معرفی نامزدها و برنامه‌های آنها و نیز ائتلاف گروه‌های سیاسی جهت رقابت‌های قانونی و ضابطه‌مند فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقش و کارکرد احزاب برای نظام سیاسی بسیار جدی و سرنوشت‌ساز است، ادامه داد: ما به عنوان مجری انتخابات، رعایت اصل بی‌طرفه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و باور داریم این مهم، رکن اصلی ارتباط مردم و جامعه با دولت‌ها است.

در مجموع ۴۰۸ داوطلب برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ثبت‌نام کرده بودند که ۱۴ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۳۶۸ نفر در هیات های اجرایی تایید شد.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه، ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.