به گزارش ایرنا، عابدین گراوند روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن جلسات فرمانداری، با بیان اینکه تشکیل خانواده و ازدواج در اسلام امری مقدس و ارزشمند و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: این امر دارای منافع زیادی است، وسیله‌ای برای انس و محبت، پاکدامنی و سلامت محیط اجتماعی و جسم و روان انسان بوده و تأثیر فراوانی بر سلامت و امنیت محیط اجتماعی دارد و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی جهت فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، به موقع و آگاهانه در سطح شهرستان، بیان کرد: فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان و دوری از تجملات را باید از خانواده و اطرافیان خود آغاز کنیم.

گراوند با بیان اینکه بین سبک زندگی جوانان از زندگی اسلامی فاصله افتاده است، اضافه کرد: جوانان برای ازدواج الگوهای مناسبی ندارند و صدا و سیما نیز به عنوان رسانه ای اثرگذار  آنگونه که باید در این زمینه نتوانسته موفق عمل نماید.

وی با اشاره به رواج تعیین مهریه های عجیب و نامتعارفی در بین جوانان ادامه داد: لازم است که دستگاه های فرهنگی در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند و در این راه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز بهره بگیرند.

معاون سیاسی فرماندار سلسله افزود: اغلب مشاوره های قبل از ازدواج توسط مراکز مشاوره یا صوری برگزار می شوند و یا زمانی که برای مشاوره می گذارند کافی نیست.

وی تاکید کرد:  از اداره ثبت احوال شهرستان درخواست می شود تا در هفته ازدواج هیچ مورد طلاقی در شهرستان ثبت نشود.

در این جلسه، بانک های عامل شهرستان گزارشی از آخرین پرداختی های تسهیلات ازدواج را در شعب خود ارائه داند.

۷۲۶۵/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.