به گزارش ایرنا رضامیرزایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نقشه تعیین حریم رودخانه کشکان هفتم اردیبهشت به صورت فایل (utm) در اختیار استانداری، مدیریت بحران، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، شهرداری ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گرفته است.
وی بیان داشت: بنا به درخواست دستگاه‌های اجرایی، نقشه‌های تعیین حد بستر و حریم به صورت کاغذی بر روی نقشه طرح هادی شهرها و روستاها در 22 اردیبهشت پیاده سازی شد و تحویل بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط گردید.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گفت: میزان حریم کمی رودخانه طبق قانون و آیین نامه مربوط به تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بلافاصله پس از بستر سیلابی با دوره بازگشت 25 ساله تعیین گردیده است.
میرزایی تصریح کرد: در صورتی که کاربری غالب و مجاور محدوده بستر رودخانه، کاربری مسکونی باشد در جهت کنترل ریسک سیلاب در قسمت با تراکم جمعیت بالا (شهر پلدختر و معمولان) مقطع دیواره ساحلی با دوره بازگشت پیشنهادی 200 ساله با احتساب ارتفاع آزاد دیواره احداثی به میزان یک و نیم متر و در صورت تراکم جمعیت پایین (محدوده روستاها) مقطع دیواره ساماندهی با دوره بازگشت پیشنهادی 100 ساله با احتساب ارتفاع آزاد یک و دو دهم (1/2) متر در نظر گرفته شده است.
7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.