به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای شورای شهر خرم آباد و شهردار این شهر به مناسبت روز ملی شوراها بیان کرد: تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی مجموعه شهرداری در ایام حادثه سیل قابل تقدیر است.
وی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و روستا برای خدمت به مردم و کمک به دولت، یک ظرفیت مهمی است.
وی افزود: شورای شهر نماد خدمت به مردم است، اعضای شورای شهر از اعتماد مردم برخوردارند و مردم آنها را انتخاب کردند تا خدمت کنندو از سوی دیگر شورای شهر کمک کننده به دولت است.
آیت الله میرعمادی گفت: باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به شوراهای اسلامی و شهرداری اهتمام ویژه داشته باشند چون بخش عمده کارها متوجه آنها است.
وی بیان کرد: برای موفقیت در شورا عوامل تعامل و همدلی و همکاری اعضای شورا با یکدیگر و شورا با شهرداری مطرح است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مسئله سعه صدر دومین عامل موفقیت است، افزود: برخی ناگواری‌ها و صحنه‌هایی که دلچسب آدم نیست وجود دارد، اما به هر روی مردم رأی داده‌اند و شرایط را باید پذیرفت و پیش رفت.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه داشتن برنامه و طرح و ایده‌های خوب سومین عامل موفقیت شورا است، ادامه داد: ظرفیت‌هایی وجود دارد که کار کارشناسی انجام دهند و کمک کنند، افراد تحصیلکرده را به کار بگیرید و استفاده کنید.
وی یادآور شد: دایره کار خود را محدود نکنید، دایره کار شما بسیار وسیع است لذا همت بلند می‌خواهد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در حادثه سیل خرم آباد در 2مرحله آسیب دیده است، بیان کرد: باید در شورای شهر موضوع سیل به صورت جداگانه مورد بحث قرار گیرد و ابعاد قضیه مورد توجه قرار بگیرد.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه ابتدا تأمین خسارت را باید دنبال کرد،افزود: شورای شهر با برنامه جامع از ساخت و سازهای غیرمجاز، جلوگیری کنید که دیگر تکرار نشود.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: عواملی که باعث خسارت شد باید بازنگری شود.
وی با اشاره به اینکه امروز ساکنین منطقه ساحلی خرم آباد دغدغه مهمی دارند، اظهار داشت: در این راستا باید کارگروه ویژه ای برای تأمین خسارت، اطمینان دهی به مردم و علل خسارت سیل،در شورای شهر شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: برای سیل در این دوره شما باید پرونده ویژه ای درست کنید که در آینده دیگر دچار مشکل نشویم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت:با بیان اینکه کمیته امداد، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آماده هستند کمک رسانی کنند.
وی ادامه داد:ترافیک از مشکلات عمده شهر است، بخشی از مشکل شاید مرتبط با شهرداری و شورا نباشد اما ین نهادها نمی‌توانند بی تفاوت هم باشند.
وی به مسئله زیباسازی شهر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه زیست شهری است.
وی بیان کرد: از چشمه‌های داخل شهر چه استفاده‌ای کرده‌ایم؟ می‌توانیم از آنها به عنوان ظرفیتی برای توسعه استفاده کنیم.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.