به گزارش ایرنا، سعید رازانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محل استانداری افزود: چرخه ناقصی برای جمع آوری و نگهداری این معتادان وجود دارد.
وی اظهار داشت: باید پس از رهایی این افراد از مراکز نگهداری، صیانت و مراقبت های لازم اعمال شود در غیراینصورت چرخه کاهش وابستگی و درمان معتادان موفق نخواهد بود.
وی ادامه داد: برخی معتادان متجاهر به دلیل کارتن خوابی دچار بیمارهای عفونی و سخت علاج هستند که نگهداری آنان مستلزم هزینه و زمانبر است.
رازانی گفت: در بیمارستان ها جایی برای این افراد وجود ندارد و مکان های بهزیستی هم مناسب آنها نیست چراکه نیازمند قرنطینه و درمان های خاص هستند.
وی با اشاره به اعلام آمادگی سپاه برای حضور در این عرصه گفت: باید با تفاهم نامه ای با علوم پزشکی در راستای ایجاد این مرکز اقدام شود.
مدیرکل بهزیستی لرستان نیز در این نشست گفت: اعتیاد یک موضوع پیچیده و آسیب جدی است که درمان و توانمند سازی افراد مبتلا زمانبر و هزینه ساز است.
فاطمه زهرا توکلی افزود: سازمان بهزیستی آمادگی دارد مجوزهای لازم برای فعالیت سپاه در این زمینه را صادر کند.
فرماندار خرم آباد نیز گفت: پدیده اعتیاد پیش از این در مناطق روستایی بوده اما اکنون در مناطق روستایی و عشایری نیز استعمال مواد مخدر صنعتی مشاهده می شود.
اسد عبداللهی افزود: جمهوری اسلامی اقدامات مطلوبی در راستای مقابله با مواد مخدر انجام داده که قابل تحسین است.
به گفته وی سمن (سازمان مردم نهاد) غیرقانونی ترک اعتیاد در خرم آباد پلمب شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.