به گزارش خبرآنلاین لرستان، مرتضی سعیدی فر با اشاره به رویش گونه‌های دارویی بی‌نظیر در شهرستان الیگودرز اظهار داشت: شهرستان الیگودرز از شرایط توپوگرافی خاصی برخوردار است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب ‌و هوای مساعد این شهرستان و رویش گیاهان مختلف دارویی خودرو، بستر و ظرفیت بسیار خوبی برای پایلوت شدن الیگودرز جهت کاشت گیاهان دارویی فراهم است.

وی افزود: سال گذشته 450 هکتار از اراضی ملی شهرستان الیگودرز به کاشت گیاهان دارویی اختصاص یافت و گونه‌های مختلفی ازجمله کرفس کوهی، گل محمدی، بادام، موسیر، بیدمشک و سایر گونه‌های دیگر در این شهرستان کشت و تحویل بهره‌برداران شد.

اختصاص بیشتر زمینهای کشاورزی به کشت گیاهان دارویی

گیاهان دارویی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز عنوان کرد : امسال در صورت مشارکت مردم 500 تا 600 هکتار از اراضی ملی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد و در صورت استقبال مردم، کاشت گیاهان دارویی را در سطح بیشتری از اراضی افزایش می‌دهیم.

اثر کشت گیاهان دارویی در سبد خانوار مردم

وی بیان کرد: گیاهان دارویی به‌منظور جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب، کمک در جهت نفوذپذیری خاک و ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی و تقویت چشمه‌های پایین‌دست و همچنین اشتغال‌زایی کشت می‌شود چراکه کاشت گیاهان دارویی می‌تواند اثر اقتصادی خوبی در سبد خانوار بهره‌برداران و کشاورزان داشته باشد.

سعیدی فر تصریح کرد: زمینه فعالیت برای افرادی که می‌توانند در راستای کاشت گیاهان دارویی کار کنند فراهم است و علاوه بر اینکه نقش بسیار خوبی در اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد از تخریب و فرسایش خاک جلوگیری و سبب افزایش پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1035990
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.