به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی روز سه شنبه درجلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری، افزود: پیشگیری از وقوع حوادث تروریستی بهترین اقدام است و در همین راستا نیروهای انتظامی و امنیتی استان قم تلاش می کنند تمام تهدیدهای امنیتی را قبل از اجرا خنثی کنند.
وی بیان کرد: برای شکست دادن طرح های تروریستی قبل از وقوع، نیاز است تمام دستگاه ها و نهادهای استان با بخش های امنیتی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و نیروهای خود را نسبت به خطرات احتمالی آگاه کنند.
وی ادامه داد: نیروهای حراستی مستقر در مراکز آموزشی همچون دانشگاه ها باید نسبت به رفت و آمدها توجه بیشتری داشته باشند، بانک ها و موسسات مالی باید سیستم های امنیتی و نظارتی خود را تقویت کنند، دستگاه های خدمت رسان همچون بخش برق، گاز، تلفن و آب باید نسبت به تهدیدهای بیوتروریسم آشنایی داشته باشند و موارد مشکوک را به سرعت گزارش کنند.
مجتبایی اظهار دشات: بخش حمل و نقل و میراث فرهنگی باید اطلاعات کاملی از سفرها و رفت و آمد افراد داشته باشند، مسئولان حراست اماکن مقدس مانند حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران باید کنترل بیشتری بر رفتار مراجعه کنندگان داشته باشند و درنهایت رسانه ها باید اطلاعات لازم را در خصوص راهکارهای مبارزه با تروریسم در اختیار مردم قرار دهند.
فرمانده انتظامی قم گفت: همه دستگاه ها و اداره های استان باید قبل از برگزاری هرگونه مراسم، هماهنگی های لازم را با نهادهای امنیتی و انتظامی به عمل آورند تا دشمن نتواند از کانون های جمعیتی برای اجرای نقشه های شوم خود استفاده کند.
وی بیان کرد: مردم باید در نهایت شادابی و آرامش از امکانات کشور برای ساختن یک زندگی خوب و مطلوب بهره مند شوند و هیچ کس حق ندارد با جریان سازی در شبکه های اجتماعی زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: حامی اصلی حوادث تروریستی در کشور ما، استکبار جهانی است که بارها تلاش کرده است از طریق نفوذ نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، نظام جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد و به دلیل ناکامی در این بخش ها به پشتیبانی از تروریست های جنایتکار روی آورده است.
وی افزود: موضوع سلطه و تهدید در طول تاریخ همواره وجود داشته است و انقلاب اسلامی به دلیل مقاومتی که در برابر سلطه گران از خود نشان داده همواره در معرض تهدید دشمنان قرار داشته است.
فرمانده انتظامی قم گفت: مسئولان و مردم ایران باید هوشیار تر از قبل تحرکات دشمن را زیر نظر بگیرند و با تقویت همبستگی، تهدیدات احتمالی را خنثی کنند.
وی افزود: در شرایط کنونی همه نهادها و آحاد مردم باید با حفظ اتحاد در کناریکدیگر برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند و منافع جمعی را بر منافع فردی و جناحی ترجیح دهند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.