ناصر حمزه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این نهاد با سه مرکز معاونت تبلیغ حوزه های علمیه، اداره کل تبلیغات اسلامی و مرکز تخصصی مهدویت برای برگزاری جلسه های گفتمان های دینی در مدارس توافق کرده است.
وی اضافه کرد: معاونت تبلیغ حوزه های علمیه طرحی با عنوان «انس و معرفت» با حضور 120 روحانی و مبلغ در15 هزار جلسه برگزار کرد که پیامدهای مثبت و منفی حجاب و عفاف، آسیب های اجتماعی فضای مجازی، احترام به پدر و مادر و پیام های عاشورا و غدیر مهمترین سرفصل و مباحث مطرح شده شده در این جلسه ها بود.
حمزه ای بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی نیز با بهره گیری از توان 30 مبلغ 380 جلسه را با موضوع حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در مدارس برگزار کرد.
وی ادامه داد: 680 جلسه نیز از سوی مرکز تخصصی مهدویت با مباحث مربوط به منجی در 680 جلسه و با حضور 35 روحانی در مدارس برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: تمام مباحث مطرح شده دراین گفتمان های دینی بر اساس شاخص های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش بوده است و این برنامه ها در سال تحصیلی آینده نیز اجرا می شود.
معاون آموزش و پرورش قم به اجرای طرح امین در مدارس اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح 140 روحانی درمدارس قم مستقر می شوند و 14 شاخص تربیتی از جمله تعلیم و تربیت بر اساس تعالیم دینی، اهمیت علم، عالم و معلم، تقویت باورهای دینی و اعتقادی و احترام به والدین را در یک سال تحصیلی برای دانش آموزان تبیین می کنند.
مدارس امین مدارسی است که برنامه های تربیتی و فرهنگی آنها با مدیریت یک فرد روحانی و تحت اشراف حوزه های علمیه انجام می شود.
حدود 330 هزار دانش آموز در یک هزار و 400 واحد آموزشی استان قم تحصیل می کنند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.