به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در جلسه بررسی فرصت ‌های سرمایه ‌گذاری و اشتغالزایی استان قم افزود: این اعتبارات در بخش راهسازی و اصلاح هندسی راه های حادثه خیز ، آب رسانی به 38 روستا، لایروبی قنوات در روستاها برای کمک به بخش کشاورزی، هزار هکتار بیابان زدایی در یکی از کانون های مهم ریزگرد در شرق قم و طرح های اشتغال زایی روستایی هزینه خواهد شد.
وی بیان داشت: علاوه بر این، طرح های بسیاری در حوزه شهری برای مشارکت در سرمایه‌گذاری داریم که بدنه بلوار پیامبر اعظم(ص) با یک میلیون متر مربع مساحت و طرح شهید کاظمی با 250 هزار متر مربع زیربنا از مهمترین آنهاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود وجود بازارچه صنایع دستی در استان قم اظهار داشت: 15 هزار تن از مردم قم در زمینه صنایع دستی در
قالب 60 رشته فعالیت دارند که به خاطر نبود این بازارچه روبه افول و تنزل هستند که لازم است متولیان این بخش با پیگیری و جذب اعتبارات و تامین مکان عرضه محصولات به کمک صنایع دستی قم بشتابند.
در این جلسه مقرر شد طرح های معرفی شده در جلسه بعدی این ستاد با حضور کارشناسان فنی بررسی و جهت تامین اعتبار به بنیاد برکت ارسال شود.
بنیاد برکت سال 1387 براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم کشور را متحول سازد. گستره فعالیت بنیاد برکت وسیع است و زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آب‌رسانی، مخابراتی، فرهنگی و مذهبی، مسکن، ورزشی، انتظامی، جاده‌ای، آبخیزداری، دامپروری، تامین سوخت و طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.