به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آیین های افتتاحیه و اختتامیه این همایش که با حضور آیات عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ترتیب می یابد به صورت زنده از شبکه قرآن صدا و سیما، شبکه نور قم، شبکه ولایت، رادیو معارف و سایت همایش پخش می شود.
وی گفت: 150 مقاله از دانشگاه ها و موسسه های علمی و آموزشی داخلی و 51 مقاله از 14 کشور جهان از جمله کانادا، هند، سوییس، آرژانتین، انگلیس، عراق، لبنان، تونس، بنگلادش، مراکش، الجزایر، مصر و آفریقای جنوبی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این میان هفت مقاله فرصت طرح در این همایش را خواهند یافت ضمن این که باقی مقاله ها در کمیسیون های فرعی این همایش مطرح خواهد شد.
وی با بیان این که دبیرخانه این همایش دائمی است و در طول 13 سال گذشته فعال بوده است ادامه داد: فراخوان مقاله های این همایش از یکسال گذشته تدوین و متن آن به چندین زبان خارجی ترجمه و در اختیار مراکز علمی سراسر جهان ارسال شده است.
دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت ادامه داد: مقاله های این همایش در چهار محور اسلام، مطالعات تطبیقی، یهود و مسیحیت و نیز کاکردها و آسیب ها به جنبه های مختلف جهان پس از ظهور امام زمان(عج) مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: در این همایش به اوضاع پس از ظهور امام زمان(عج) با حضور ادیان ابراهیمی و دیگر ادیان و مکاتب در جهت بررسی چگونگی استمرار جهان پس از ظهور پرداخته می شود.
وی با بیان این که از منظر شیعه دوران ظهور امام زمان(عج)، عصر طلایی دنیاست ادامه داد: ظهور ولی عصر(عج) می تواند عامل و مبنای مهمی در وحدت میان مذاهب مختلف دنیا شود، چراکه ادیان الهی در زمینه ظهور منجی آخرالزمان دارای شباهت های بسیاری هستند که نشان از سرمنشاء وحی در همه این ادیان دارد.
دبیر سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از برگزاری 13 کمیسیون فرعی توسط دانشگاه ها و موسسه های حوزوی در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد و گفت: این کمیسیون ها کار بررسی 99 مقاله را در 2 روز برگزاری این همایش انجام می دهند.
پورسیدآقایی ادامه داد: از دیگر ویژگی های برجسته این همایش پذیرش مقاله های برگزیده این همایش در پایگاه معتبر استنادی علوم جهان اسلام(ISC) است.
وی حضور شخصیت های مذهبی از ادیان مختلف در این همایش را از دیگر ویژگی های برجسته این همایش عنوان کرد و گفت: در این همایش بین المللی از شخصیت های سایر ادیان از جمله اسقف ارامنه و آشوریان ایران، سفیر واتیکان در ایران و نیز گروهی از علمای واتیکان حضور خواهند یافت ضمن این که مقاله هایی از انجمن کلیمیان، مسیحیان و زرتشتی ها نیز ارائه خواهد شد.
وی تقدیر از «مهدی یاوران» و «ولی یاوران» را از دیگر بخش های این همایش عنوان کرد و ادامه داد: تجلیل از بهترین مقاله های داخلی و خارجی در حوزه مهدویت، بهترین کتاب مهدوی، بهترین شعر مهدوی، تجلیل از برنامه های رسانه ای مهدوی و نیز تقدیر از بهترین پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی در عرصه مهدویت از دیگر برنامه های همایش است.
پورسیدآقایی افزود: در این همایش همچنین علاوه بر رونمایی از 10 عنوان کتاب جدید با موضوع مهدویت، 22 تن از مهدی یاوران و ولی یاوران و کسانی که مقام ولایت را به صورت برجسته پاس داشته اند تجلیل خواهد شد.
همایش بین المللی دکترین مهدویت 13 سال است که به صورت مستمر با حضور شخصیت های برجسته جهان اسلام و سایر ادیان الهی در کشور برگزار می شود. از 12 دوره برگزاری این همایش 11 مرتبه در تهران برگزار شده و سال گذشته این همایش در قم برگزار شد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.