به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمدعلی یوسفی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی مردم در برابر مستکبران غربی، دشمنان در عرصه های گوناگون هجمه گسترده ای را علیه کشورمان به راه انداخته اند و امروز با هجمه به مرزهای اقتصادی، به دنبال شکستن اراده ملت غیور ایران اسلامی هستند.
وی با بیان این که دشمنان می خواهند با فشار آوردن بر معیشت مردم و اقتصاد کشورمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درک شرایط امروز و برای مقابله با نقشه شوم دشمنان، «اقتصاد مقاومتی» را متناسب با جنگ اقتصادی دشمنان مطرح و الزامات آن را بارها برای مردم و مسئولان بیان کرده اند.
وی اظهار داشت: بهترین الگو برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان، تجربه هشت سال دفاع مقدس است و امروز باید همچون روزهای جنگ تحمیلی با تکیه بر قدرت مردم، دشمنان را از مرزهای اقتصادی به عقب برانیم.
وی در ادامه افزود: در جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان باید حوزه های علمیه به عنوان بازوی فکری و نظری نظام و پایگاه های نماز جمعه و سپاه و بسیج به عنوان بازوان اجرایی نظام مورد توجه جدی مسئولان امر قرار بگیرند.
یوسفی در پایان بر ضرورت اصلاح ساختارهای اقتصادی و نظام بانکی در کشورمان تاکید کرد و گفت: الگوی مردمسالاری اقتصادی باید در در تمامی استان های کشور و برای مردم به خوبی آموزش داده شود و مزیت های نسبی اقتصادی در هر استان باید به خوبی شناسایی شده و نسبت به بهره مندی از فناوری های نوین اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1396، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.