به گزارش ایرنا، رضا سیار روز سه شنبه در کارگروه اجتماعی فرهنگی استان قم در سالن جلسه های اداره کل اوقاف ، اظهار داشت: با توجه به تشکیل هسته ها و شوراهای کنترل آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف شهری همه دستگاه باید اموال بیت المال را برای مدیریت این آسیب ها در اختیار مسئولان محلی بگذارند.
وی با اشاره به نقش امامان جماعت مساجد و پایگاه های فعال نیروی مقاومت بسیج برای کنترل آسیب های اجتماعی در محله های شهر افزود:برنامه های فرهنگی در مناطق آسیب پذیر باید با محوریت امامان جماعت صورت گیرد، لذا ضرورتی است دستگاه ها اجرایی نیز برای انجام این برنامه ها امامان جماعت مساجد کمک کنند.
فرماندار قم با اشاره به گذشت بیش از یک سال از فرمان رهبر معظم انقلاب در بحث آسیب های اجتماعی، گفت: در ابتدای سال 95 طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد، اقدام های فرهنگی به نحوی انجام شود که در پایان سال شاهد کاهش پنج درصدی نرخ طلاق باشیم که لازم است دراین زمینه گزارشی آماده و ارائه شود.
وی اظهار داشت: اداره کل بهزیستی قم 11 نقطه و محله آسیب خیز از جمله شیخ آباد و شهر قائم را مشخص کرده و اطلاعات دقیق مربوط به آنها به دستگاه های مختلف نیز ارایه شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری قم نیز دراین جلسه با اشاره به اهمیت موضوع حقوق شهروندی و آشنایی مردم با حقوق خود و مطالبه گری در مورد آن افزود: احترام به حقوق دیگران علاوه بر اینکه می تواند نظام اجتماعی کشور را اصلاح کند، در کاهش ناهنجاری ها نیز تاثیر بسزایی دارد.
عطا قاسمی با اشاره به ارایه منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهوری و اینکه هر یک از دستگاه های اجرایی در این خصوص وظایفی را بر عهده دارند، افزود: روز گذشته نخستین جلسه کارگاه آموزشی حقوقی شهروندی ویژه کارکنان دولت در استان برگزار شد.
منشور حقوق شهروندی بیست و نهم آذر ماه سال 95 طی مراسمی توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امضاء و رونمایی شد.
قاسمی همچنین با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در امر مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: برای کاستن از ناهنجاری های کشور باید بخش غیر دولتی نیز وارد صحنه شود، چرا که کشور با حضور و مشارکت مردم توانسته گردنه های سخت و دشوار را پشت سر بگذارد.
وی اضافه کرد: در موضوع آسیب های اجتماعی نیز سیاست های کلی استفاده از نهادهای مذهبی، شوراها، دهیاری ها، و حتی نهادهای خصوصی ماند انجمن های کارگری است، تا آموزش های لازم را در خصوص این آسیب ها به جامعه هدف خود بدهند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.