در این مطلب می خوانیم: تنگه ابوقریب مرز میان یک اثر ضد جنگ و ضد دفاع را می پیماید؛ بهرام توکلی در تنگه ابوقریب یک فیلم ضد جنگ را خلق می کند. جنگ با همه زشتی هایش، غم هایش، خرابی هایش، جدائی هایش روایت و بازنمایی می شود.
تنگه ابوقریب روایتی است با ادبیات امروزی از روایت دیروز! روایتی که برای جوان امروز قابل فهم است. روایتی است که می تواند سوالات جوان امروز را از جوان دیروز به خوبی پاسخ دهد.
راوی داستان ابوقریب نوجوان پرشوری است که دوربین خود را در بحبوحه پاتک دیروز دشمن جاگذاشته و حالا با روایت دوربین امروزی اش سعی در تعریف رویداد گذشته دارد.
در بخش دیگری از این مطلب آمده: حالا می توان تنگه ابوقریب را یک اثر مهم در سینمای جنگ در سال های اخیر دانست که سال ها به عنوان یک اثر معیار از آن یاد خواهد شد و مهمتر از آن ذکر این نکته است که هنوز دفاع هشت ساله ایران، ظرفیت های بالای روایت های سینمایی را در خود دارد که هرکدام پتانسیل یک فیلم تمام عیار را در خود دارد، روایت های کمتر دیده و شنیده شده ای مثل چهارده روز بعد از قبول قطعنامه 598، عملیات مرصاد، مقاومت هویزه، بمباران سردشت که سند مظلومیت مردم ایران در جنگ هشت ساله است.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در گفت و گویی اختصاصی با هفت دی گفته است: شرایط پرداخت تسهیلات بهین یاب باید با شرایط کشور و تحریم ها سازگاری داشته باشد.
هفت دی همچنین نقل قولی نیز از آیت الله اسلامی، امام جمعه تاکستان درباره چرایی پاشیدگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان داشته که وی در بخشی از آن گفته است: جولانگاه سیاست عده ای و تغییرات عمده با تغییر سیاست موجب پاشیده شدن دانشگاه آزاد تاکستان شد.
نشریه هفت دی، هفته نامه اصول گرای قزوین است که با مدیرمسئولی احمد خورگامی منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.