داود محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوسانات ارزی، واحدهای تولیدی را امروز با مشکلات زیادی روبرو کرده که باید با تشکیل کارگروه ویژه ای نسبت به انجام برخی کارها و همچنین پیشگیری از معضلات در آینده اقدام لازم به عمل آید.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون بیشترین پیگیری ها برای رفع مشکلات کارگری را به سهم خود داشته ایم، اضافه کرد: با انجام برخی فعالیت ها در این حوزه موفق به رفع بخشی از مشکلات جامعه کارگری در زمینه بیمه، مالیات و شرکت های خدمات رسان مانند آب و برق و گاز نیز شده ایم.
محمدی اضافه کرد: همچنین برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش و نیز جلوگیری از ورود کالاهای مشابه مکاتباتی با وزارتخانه ها و مسئولان ذیربط انجام داده و حتی در صحن علنی مجلس نیز مشکلات این حوزه را به گوش مسئولان رساندیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: با تمام پیگیری های صورت گرفته در این زمینه متاسفانه باز هم شاهد تعدیل نیرو و یا پرداخت نشدن حقوق و معوقات جامعه کارگری هستیم که امیدواریم با همت دستگاه های اجرایی برای رفع این مشکلات اقدام های لازم و قانونی به عمل آید.
محمدی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات واحدهای تولیدی در استان قزوین، گفت: در جلسه ای که با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری داشتیم تاکید بر حل مشکلات جامعه کارگری در اسرع وقت به عمل آمد.
این نماینده مجلس ادامه داد: هم اکنون برخی از واحدهای تولیدی استان به وارد کردن مواد اولیه از خارج کشور و تامین ارز نیاز دارند که این مسایل باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
به گفته وی، برای پیشگیری از برخی مشکلات که ممکن است در آینده گریبان گیر صنایع شود باید لیستی از واحدهای تولیدی در معرض آسیب تهیه تا از طریق وزارت صنعت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و کار و رفاه اجتماعی بتوانیم در حوزه شرح وظایف این دستگاه ها قبل از بروز مشکلات نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کنیم.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی هم با مشکلات جدی مواجه هستند که متاسفانه به تجمع کارگران آنها منجر شده است.
این مسئول در ادامه با اشاره به مشکلات و تجمع کارگران فرنخ، مه نخ و نازنخ، تاکید کرد: این مساله در جلسه ای با حضور معاون سیاسی مطرح و مقرر شد نمایندگانی از کارگران در جلسه ای حضور یافته و درخواست آنها به صورت عملیاتی مورد پیگیری قرار گیرد.
محمدی در پایان گفت: برای رفع بخشی از مشکلات واحدهای یاد شده که ضرورت داشت دستگاه قضایی وارد عمل شود با رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین مذاکراتی کردیم تا شکایت جامعه کارگری در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.