به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز چهارشنبه در دیدار مجتبی زینی وند، معاون وزیر آموزش و پرورش با استاندار قزوین، افزود: قزوین در خصوص زمین با کاربری آموزشی با مشکل روبرو است و در طرح تفصیلی نیز متاسفانه برای آموزش و پروش در نقاط مختلف شهری اراضی مورد نیاز در نظر گرفته نشده است.
این مسئول ادامه داد: با توجه به مشهود بودن کمبود زمین با کاربری آموزشی در قزوین، طی سال های گذشته با هر نوع درخواست مبنی بر تغییر کاربری ها در این زمینه مخالفت کرده ایم.
به گفته قاسمی، در سال های اخیر اقدام های خوبی نیز برای توسعه مدارس غیردولتی در قزوین صورت گرفت تا جایی که از رشد سه درصدی به 10 درصد در این زمینه دست یافته ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: خوشبختانه استان از نظر سرانه فضای آموزشی مدارس دولتی با میانگین 5.18 متر از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.
این مسئول با اشاره به اینکه برای توسعه مدارس غیردولتی اراضی را در قزوین شناسایی کرده و برای واگذاری آن به مراجع تصمیم گیری ارسال کرده ایم، گفت: در داخل شهر قزوین زمین هایی با کاربری آموزشی وجود دارد که در مالکیت بخش خصوصی بوده و برای خرید آنها مشکل داریم.
وی در پایان اضافه کرد: سرمایه گذاران برای احداث مدارس غیردولتی در قزوین اعلام آمادگی کرده اند اما متاسفانه برای تامین زمین مشکل داریم که باید همکاری های لازم در این زمینه به عمل آید.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.