به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار عباس برزگر شامگاه یکشنبه در نشست مشورتی با اصحاب رسانه در خصوص پیشبرد برنامه های کنگره سرداران و سه هزار شهید قزوین افزود: این کنگره مهم ترین و بزرگترین رخداد فرهنگی استان در سال جاری به شمار می رود.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین با بیان اینکه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان با همکاری همه دستگاه ها و نهادها برگزار می شود،اظهار داشت: این برنامه متعلق به هیچ جناح و دسته ای نیست چرا که شهدا به همه مردم میهن اسلامی تعلق دارند.
این مسئول با بیان اینکه تلاش شده تا در اجرای این رخداد از کارهای کلیشه ای پرهیز شود و خروجی و اثرگذاری لازم را از این برنامه مهم فرهنگی داشته باشیم، گفت: در راستای برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان تاکنون 251 هزار و 853 تصویر به مراه 31 هزار و 901 فقره سند و 2 هزار و 946 وصیت نامه از شهدای گلگون کفن استان جمع آوری شده است.
سرهنگ پاسدار برزگر ادامه داد: همچنین برای کمک به برگزاری باشکوه این کنگره تاکنون120 هزار دقیقه فیلم و مصاحبه از شهدای استان و خانواده معظم آنان و به میزان یک هزار و 117 دقیقه فیلم از این عزیزان در جبهه های حق علیه باطل نیز جمع آوری شده است.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: جمع آوری 58 هزار دقیقه صوت و تهیه 2 هزار کلیپ تصویری از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص معرفی شهدای استان برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره بوده است.
این مسئول گفت: با برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان می خواهیم یاد و خاطره شهیدان سرافراز این دیار را زنده کرده و گرامی بداریم و همچنین سیره و سبک زندگی و اهداف آنان را به نسل نو معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه مسئولیت برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی به صورت هیات امنایی بوده و نماینده ولی فقیه در استان ریاست آن را برعهده دارد و رییس شورای برگزاری استاندار و دبیر اجرایی آن نیز فرمانده سپاه استان است، یادآور شد: اجرای برنامه ها و آماده سازی برای برگزاری کنگره به 21 کمیته مختلف واگذار شده است.
سرهنگ پاسدار بزرگر به نقش رسانه ها در ترویج ارزش های اسلامی در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می رود اصحاب رسانه استان نیز با پوشش برنامه ها و انتشار مطالب و گزارش های خود در برگزاری این برنامه بزرگ فرهنگی و معنوی به ما کمک کنند تا بتوانیم گوشه ای از دین خود به شهدا را ادا کنیم.
وی با بیان اینکه کنگره های شهدای استان ها به شکل ملی و هر سال در چندین استان برگزار می شود، یادآور شد: در همین راستا امسال کنگره سرداران و شهدای استان های قزوین، البرز، کرمان و خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه یادواره های شهدا برنامه هایی مجزا از کنگره ها به شمار می روند،اظهار داشت: به طور میانگین سالانه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز، 200 یادواره شهدا ویژه اقشار و صنوف و شهر و روستا و شهرستان در سطح استان برگزار می شود.
وی در خصوص هزینه های برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان نیز گفت: تلاش شده تا این کنگره با کم ترین هزینه ممکن برگزار شود و از هرگونه اسراف و ریخت و پاش در انجام برنامه های آن جلوگیری شده است.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با بیان اینکه 300 میلیون تومان از اعتبارات دولتی برای انتشار 30 کتاب در خصوص شهدا و معرفی آنان بخشی از بودجه مربوط به کنگره را تشکیل می دهد،اظهار داشت: بخشی از اعتبارات این برنامه بزرگ فرهنگی نیز صرف بازدید و سرکشی از خانواده معظم شهدا و تقدیم هدایایی به رسم یادبود به این عزیزان شده که در برابر ایثار این خانواده برای حفظ نظام و کشور هیچ است.
وی اظهار داشت: بخش بزرگ و قابل توجهی از هزینه های مربوط به برگزاری کنگره شهدا با استفاده از ظرفیت گروه ها و اقشار مختلف مردم و صنوف و استفاده از امکانات دستگاه ها و نهادهای مختلف صرفه جویی شده است.
در این نشست، جمعی از مدیران رسانه های قزوین به تشریح نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا پرداختند.
کنگره سرداران و سه هزار شهید استان قزوین آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.