فرزاد خوش اخلاق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری 11 هزار و 697 هکتار از مزارع استان قزوین به کشت سبزی و صیفی جات اختصاص داشت که از این رقم سه هزار و 526 هکتار مربوط به محصولات جالیزی بود.
این مسئول اضافه کرد: پیش بینی می کنیم در سال زراعی جاری در مجموع شاهد تولید و برداشت 558 هزار تن محصولات مربوط به سبزی و صیفی جات باشیم که از این رقم 120 هزار هکتار شامل محصولات جالیزی است.
وی همچنین گفت: در برخی محافل صحبت از کاهش و یا به صفر رساندن کشت برخی محصولات در استان می شود که این موضوع کارشناسی شده نیست.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: به دلیل محدودیت های منابع آبی، برنامه ریزی برای کاهش کشت محصولات پرآب بر انجام شده است اما به دلایل مختلف از جمله موضوع تنظیم بازار نمی توان کشت برخی از این محصولات را قطع کرده و به صفر رساند.
وی با بیان اینکه عمده درآمد کشاورزان استان از کشت سبزی و صیفی جات است،اظهار داشت: اگر زارعان را از کشت این نوع محصولات محروم کنیم با توجه به حجم بالای تقاضای مصرف، محصول مشابه از سایر نقاط به بازار استان وارد می شود و در نهایت کشاورزان قزوینی از این بابت زیان می بینند.
این مسئول همچنین گفت: استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.