به گزارش ایرنا،ابوالفضل یاری روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین المللی فروش آثار هنرمندان قزوین افزود: سیاست استان در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد ارتباط بین اقتصاد و هنر به مفهوم واقعی است چرا که اگر هنر و رویدادهای فرهنگی سطح استان با معیشت یک هنرمند ارتباط برقرار نکند کارایی لازم را نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: نمایشگاه هنر دومین تجربه استان در زمینه اقتصاد هنر است که امیدواریم شروعی خوبی برای هنرمندان قزوینی باشد.
یاری همچنین گفت: می خواهیم در مجموع با اقداماتی از قبیل برگزاری نمایشگاه ها و اکسپوهای استانی کار برندسازی در خوشنویسی، مجسمه سازی ،نقاشی قزوین را با سرعت به پیش ببریم.
وی ادامه داد: انتظار داریم در بخش خوشنویسی و نگارگری که قزوین پایتخت آن است بخشی از آثار هنری مناسب با سلیقه امروز مخاطبان تولید شود تا در همایش ها و کنفرانس ها بخشی از اقلام تولیدی به عنوان هدیه فرهنگی به مخاطبان تحویل داده شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین افزود: باید آثاری توسط هنرمندان استان تولید شود که نشان دهنده هویت قزوین باشد و بتوان آن را به عنوان یک هدیه رسمی از سوی استاندار به میهمانان خارجی تقدیم کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین گفت: با این نوع تولیدات می توانیم هم آثار هنری هنرمندان استان را به میهمانان معرفی کرده و هم برای تبلیغ آثار آنان و ارتباط زدن اقتصاد و هنر اقدام کنیم.

**نمایشگاه عرضه محصولات هنری بعد از 10 سال وقفه برگزارمی شود
مدیر عامل شرکت بین المللی نمایشگاه های استان قزوین نیز در این نشست گفت: در قزوین به عنوان شهری که از هر نظر هنرمندان نخبه ای دارد در زمینه هنر اجحاف شده است.
هادی طاهرخانی افزود: پس از وقفه 10 تا 12 ساله نمایشگاه فروش و حراج آثار هنری قزوین در سال حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود.
وی گفت: متاسفانه صنایع و تولیداتی که هیچ ارزش هنری ندارند به راحتی دربازارها به فروش می روند اما جای آثار نفیس هنری در خانه های ایرانیان خالی است.
طاهرخانی اضافه کرد: وقتی یک اثر از سهراب سپهری به میزان 50 میلیارد ریال به فروش می رود نشان دهنده جایگاه خوب آثار هنری در میان مخاطبان است بنابراین باید برای صادارت و جذب بازارهای خارجی تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی همچنین گفت: نمایشگاه عرضه محصولات هنری استان اقدامی در راستای پیوند میان اقتصاد و هنر است.

**همه هنرمندان قزوینی در نمایشگاه عرضه محصولات شرکت داده شوند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این نشست گفت: یکی از دغدغه های اصلی اصحاب فرهنگ و هنر نحوه اطلاع رسانی و محل عرضه متناسب با استانداردهای محصولات هنری است.
اکبر اسکندری نژاد با بیان اینکه از دغدغه های هنری شرکت نمایشگاه های استان در این زمینه قدردانی می کنیم،افزود: باید اینگونه اقدامات برای حمایت از هنر تداوم یابد.
وی افزود: برخی از هنرمندان استان نگران هستند که در برپایی این نمایشگاه ها همه آحاد هنری دیده نشوند و موکدترین دغدغه آنها این است که همه در این نمایشگاه اجازه حضور داشته باشند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.