به گزارش ایرنا، علی مجدآرا شامگاه یکشنبه در حاشیه مجمع سالانه هیات ورزش های همگانی استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه براساس بررسی های انجام شده استقبال مردم از این نوع ورزش روز به روز در پارک ها، جاده های سلامت و میدان های ورزشی بیشتر شده و این به معنای آن است که باید تلاش بیشتری در زمینه رشد و توسعه آن در جامعه صورت گیرد.
وی ادامه داد: به همین منظور تیمی متشکل از دانشگاهیان و کارشناسان ورزشی در حال رصد دقیق جامعه برای دستیابی به راهکارهای عملی جهت تقویت این رشته ورزشی در سطح جامعه بوده تا به نقطه مطلوب در این زمینه دست یابیم.
مجدآرا یادآور شد: تقویت و توسعه ورزش های همگانی در سطح جامعه موجب ایجاد آرامش و دوری از استرس در بین شهروندان شده و شادابی و نشاط را برای آنان ایجاد می کند.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی اضافه کرد: قزوین طی 10 سال گذشته با حضور دبیرکل و مسئولان تپیسا (فدراسیون جهان این رشته) به عنوان پایتخت پیاده روی جهان در نظر گرفته شده و به تازگی نیز با ثبت رکورد حضور 100 هزار نفری خانواده ها در همایش بزرگ پیاده روی توانست به خوبی از این عنوان دفاع کند.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل اشکالاتی که در دوربین ها و دستگاه های شمارش افراد وجود داشت نتوانستیم این رویداد بزرگ ورزشی را در کتاب گینس ثبت کنیم اما امیدواریم در سال های آینده به هدف مورد نظر برای ثبت این رکورد جهانی دست یابیم.
مجدآرا با تشکر از کارهای صورت گرفته در هیات ورزش های همگانی قزوین، گفت: این استان برای نخستین مرتبه در حوزه آموزش، کارآفرینی و به طور کل در تیپ 2 استان های کشور توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد که تمامی این دستاوردها حاصل برنامه ریزی و ایجاد تحول بنیادی این ورزش در منطقه است.
به گفته وی، اگر کتاب تحول و آینده نگری فدراسیون به عنوان قانون اساسی و مرکز ثقل ورزش همگانی کشور اجرایی شود، می توان همانند سایر کشورها نیازهای حرکتی مردم را پاسخ دهیم.
مجدآرا در پایان تخصیص 27 صدم درصد از مالیات ارزش افزوده را در توسعه ورزش همگانی موثر دانست و افزود: امیدواریم با اختصاص چنین بودجه هایی احداث جاده سلامت و پارک های بانوان در شهرستان ها را به منظور رشد و گسترش این رشته ورزشی در آینده شاهد باشیم.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.