به گزارش ایرنا، علی اکبر اسکندری نژاد روز سه شنبه در اولین نشست شواری سیاست گذاری پنجمین دوسالانه خوشنویسی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: برنامه هایی از قبیل مشق زنده خوشنویسی برای جلوگیری از شائبه استفاده از میز نور و کپی های احتمالی یکی از راهکارها برای جلوگیری از تکراری شدن این رویداد بود که در دوره گذشته اجرا شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: می توان برای جلوگیری از تکرار احتمالی همایش آن را در سطح بین المللی برگزار کرد و استادان برجسته در خوشنویسی را از کشورهای مختلف به این همایش دعوت کرد.
وی افزود: یکی از مشکلات و کمبودهای دیگر استان ها فقدان مکان مناسب برای برگزاری گالری ها و نمایشگاه های هنری است و امیدواریم با همکاری و همراهی دستگاه ها شاهد رفع این مشکل باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: یکی از دغدغه های مسئولان فرهنگی استان پشتیبانی های به موقع از رویدادهای فرهنگی و هنری در استان است و امیدواریم راهکاری در این زمینه اندیشیده شود.
وی افزود: کتاب دوسالانه خوشنویسی دوره قبل به عنوان نتیجه برگزاری این همایش در دستور چاپ قرار دارد تا در افتتاحیه این همایش به شرکت کنندگان تحویل داده شود.
اسکندری نژاد افزود: معمولا این دوسالانه مزین به نام یک خوشنویس می شود که برای این دوره عنوان 2 خوشنویس قزوینی به نام های ملک محمد قزوینی یا عماد الکتاب پیشنهاد شده است.
وی ادامه داد: حضور مدیران فرهنگی در راس مدیریت استان موجب مباهات قزوین در کشور شده و زمینه لازم برای برگزاری رویدادهای فرهنگی را فراهم آورده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: تغییر رویکرد در شورای شهر و شهرداری قزوین نیز به نفع خوشنویسی استان شده است و شهرداری آمادگی خود را برای برگزاری بهتر این مراسم اعلام کرده است.
یک استاد برجسته خوشنویسی نیز در این نشست گفت: باید برنامه ریزی دقیق و جامع برای برگزاری پنجمین دوسالانه خوشنویسی در استان قزوین صورت گیرد تا شاهد برگزاری این همایش در شان و جایگاه لازم باشیم.
غلامحسین امیرخانی افزود: برگزاری این همایش در قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور بسیار جای خوشحالی است و باید با همکاری و همراهی شاهد برگزاری مطلوب این اتفاق فرهنگی و هنری در استان باشیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه غنای فرهنگی و تاریخی خوبی در شهر قزوین وجود دارد و باید از این ظرفیت برای برگزاری باشکوه این نوع همایش ها استفاده کرد.
احمد پیله چی دیگر استاد خوشنویسی قزوین نیز در این نشست گفت: جامعه خوشنویسی استان انتظار دارد این همایش در حد بین المللی و متناسب با نام آن برگزار شود تا خوشنویسی قزوین جایگاه خود را در منطقه و کشور به دست آورد.
پنجمین دوسالانه خوشنویسی در استان قزوین همزمان با روز قزوین در نهم شهریور برگزار خواهد شد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.