به گزارش ایرنا، حمیدرضا خانپور عصر دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال که در دادگستری قزوین برگزار شد، افزود: این شهرک با سه هزار هکتار مساحت که یک هزار و 752 هکتار آن از مصوبات سفر ریاست جمهوری به عنوان شهرک بین المللی خریداری شده و 350 هکتار آن نیز به سرمایه گذاران واگذار شده، از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در این شهرک از جمله پژو فرانسه، رنو فرانسه و اتاق صنایع معادن استانبول ترکیه از آن بازدید کرده و برای سرمایه گذاری در آن نیز اعلام آمادکی کرده اند.
به گفته وی، متاسفانه به دلیل مرغوبیت اراضی و بازدارندگی اندک آراء قضایی و طولانی شدن صدور رای، متصرفان برای تصرف این اراضی اقدام کرده اند.
خانپور اضافه کرد: تمامی این اقدامات در حالی صورت گرفته که برای مشخص شدن تمامیت اراضی این شهرک صنعتی، ایجاد نهر و مسایل پیشگیرانه در حاشیه زمین های خریداری شده انجام گردیده اما باز تصرف در این اراضی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: با توجه به گزارش های ارائه شده برای حفظ حقوق بیت المال و دولت، اقدامات لازم را انجام داده و تمامی کارهای لازم برای رفع تصرف و محکومیت متصرفان نیز صورت گرفته است.
خانپور اضافه کرد: امیداوریم با برخورد جدی نسبت به خلع ید متصرفان، اقدام قانونی به عمل آمده و در آینده نیز شاهد تصرفات اراضی این شهرک نباشیم.
مدیرکل آب منطقه ای استان قزوین نیز در این جلسه گفت: هشت حلقه چاه فرم یک را در این منطقه پلمپ کردیم و در صورت دریافت حکم قضائی نسبت به تخریب و انسداد آنها نیز اقدام خواهد شد.
حمید پویا افزود: چاه های غیرمجاز در شهر خرمدشت کمتر از 10 حلقه است که باید برای شناسائی آنها اقدام کنیم.
وی ادامه داد: در شهرک صنعتی خرمدشت نیز براساس گزارش کارشناسان، 200 هکتار زیر کشت رفته و 500 هکتار دیگر برای کشت آماده سازی شده است.
شهرک صنعتی خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان با سه هزار هکتار مساحت در 74 کیلومتری جنوب قزوین واقع شده است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.