به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست ستاد رسیدگی به امور گلخانه های استان قزوین افزود: اولویت و برنامه اساسی ما برای مهار بحران آب و رشد بخش کشاورزی، گسترش مجتمع های گلخانه ای است.
وی اظهار کرد: محصولات گلخانه ای از مشتریان خارجی خوبی نیز برخوردارند و در حوزه صادرات می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: مشکلات مربوط به صدور مجوز برای ایجاد گلخانه ها در استان باید به سرعت مرتفع شوند.
حبیبی خاطرنشان کرد: برای صدور مجوزها در حوزه گلخانه ها باید سرعت بیشتری به خرج داده شود چرا که شرایط کشور در حوزه آب حساس است.
وی با بیان اینکه در حوزه گلخانه ها باید امور را به بخش خصوصی سپرد،اظهار کرد: برای توسعه گلخانه ها باید دست سرمایه گذاران را بوسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: برای هر شهرستان باید سهمیه ای ابلاغ کرد تا فرمانداران با توجه به آن برای گسترش گلخانه ها تلاش کنند.
این مسئول افزود: باید پرداخت تسهیلات مالی به متقاضیان ایجاد گلخانه ها در اولویت ارایه وام به متقاضیان بخش کشاورزی قرار گیرد.
حبیبی همچنین گفت: مجتمع گلخانه ای نودهک تاکستان باید با برنامه ریزی مناسب تا آخر سال جاری به مرحله افتتاح برسد.
فاطمه خمسه، رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر 56 هکتار گلخانه در استان وجود دارد که 46هکتار آن به کشت صیفی جات اختصاص دارد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.