به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با وی افزود: فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در مناطق محروم تنها آبادانی این نقاط را در پی نداشته بلکه یک فرهنگ سازی عظیم در حوزه کار و کوشش جهادی بوجود آورده است.
وی اظهار کرد: فعالیت و کار جهادی برای خدمت رسانی به محرومان نزد خداوند ارزشمند است و به زندگی ما برکت دوچندان می بخشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه لغت در توضیح معنای واقعی برکت عاجز است، گفت: خداوند فرمود قرآن را در شب قدر نازل کردیم، شب قدری که از هزار شب بالاتر است و این معنای اصلی برکت به شمار می رود.
آیت‌الله عابدینی با ذکر اینکه زندگی با برکت دارای رویکردهای دینی است،افزود: در این نوع زندگی شاهد طلاق، اختلاف و آسیب‌های اجتماعی نیستیم بلکه در آن به دلیل تکیه بر ارزش های دین به سمت سعادتمندی پیش می رویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برخی کارها ظاهر زیبایی دارند اما به تایید دین نمی رسند،افزود: فردی از امام علی (ع) پرسید بخشش مال به دیگران افضل است یا قرض‌الحسنه دادن که آن حضرت فرمودند مورد دوم بنابراین در این حدیث متوجه می‌شویم نگاه امیرمومنان این بوده که به جای گداپروری، انسان‌پروری را رواج دهیم.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه در کمک رسانی به افراد محروم باید شان و منزلت آنها حفظ شود،خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم باید به گونه‌ای عمل شود که از خود محرومان آن منطقه هم در ساخت و ساز و تجهیز و بازسازی استفاده شود زیرا این روحیه و نگاه با دین سازگاری دارد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.