به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از هیات های ورزشی استان قزوین، افزود: با توجه به اهمیت منافع ملی و اقتدار کشورمان در عرصه های مختلف، باید همه ما به ورزش توجه کنیم زیرا دنیا بسیاری از مشکلات دیپلماسی خود را از این طریق برطرف می سازد.
به گفته وی، بسیاری از کشورهای جهان از جمله برزیل توجه و سرمایه گذاری بر ورزش، به خصوص فوتبال را در دستور کار خود قرار داده و توجه ویژه ای به آن دارد.
استاندار قزوین ادامه داد: باید تلاش کنیم حضور خود را در صحنه های بین الملی حفظ کنیم تا از این طریق بتوانیم شکوه و عظمت ملت خود را در عرصه های جهانی به نمایش بگذاریم.
زاهدی با اشاره به اینکه ورزش امروز نه در کنار زندگی بلکه به یکی از نیازهای مبرم انسان مانند غذا، امنیت و مسکن درآمده است.
وی اظهار داشت: ورزش قهرمانی غیرت ملی، حس ملی و ایرانی بودن را تقویت می کند و همه شاهدیم با افتخارآفرینی یک ورزشکار در عرصه های بین المللی قلب همه ملت به تپش در می آید.
وی با بیان اینکه ورزش قهرمانی، همبستگی و غیرت ملی را افزایش داده و از این رو باید از تمامی قهرمانان در همه عرصه ها حمایت به عمل آورد، گفت: به طور حتم باید همواره از ورزش قهرمانی و همگانی حمایت کنیم و با تمام توان از قهرمانان خود برای ماندگاری در استان اقدام کنیم.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: احزاب و گروه های سیاسی همانند رقابت های تیم های ورزشی با هم رقابت می کنند اما آنجا که پای منافع ملی به میان می آید دیگر تفاوتی با یگدیگر نخواهیم داشت.
وی با اشاره به مسابقات 2018 جاکارتا، افزود: کسانی که به این رقابت ها اعزام می شوند نماینده غیرت ایرانی به شمار می روند و دعای همه مردم ایران پشت سر آنها خواهد بود تا با دست پر بازگردند.
در پایان این مراسم از هیات های ورزشی برتر و قهرمانان ورزشی استان تجلیل شد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.