جمشید کاووسی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای قانون شکار و صید ماده 25قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور پیشگیری از خرید و فروش و قاچاق حیوانات وحشی و پیشگیری از بروز برخی بیماریها ، موضوع پایش مراکز خرید و فروش پرندگان و مراکز نگهداری حیات وحش مستقر در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در حین پایش این مراکز توسط کارشناسان توصیه ها و تذکرات زیست محیطی مبنی بر خودداری در نگهداری هر گونه حیوان وحشی بدون اخذ مجوز، خرید و فروش برخی پرندگان و خزندگان که ممنوعیت دارند مانند لاک پشت و سمندر به عرضه کنندگان ارائه شد.
کاووسی اضافه کرد: با توجه به بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مراکز عرضه پرنده باید همکاری های لازم را داشته و ازخرید و فروش غیرمجاز پرنده ها خودداری کنند.
وی ادامه داد: در سال جاری به دلیل بروز بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین پروانه شکار صادر نشد و در کنار این از مردم نیز می خواهیم تا در این زمینه همکاری کنند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان قزوین در ادامه از شهروندان و دوستداران محیط زیست طبیعی و انسانی خواست در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش، زنده گیری و نگهداری حیوانات و پرندگان مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.