دراین اطلاعیه که شامگاه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: با توجه به بارش برف و و برودت هوا در مناطق مختلف استان قزوین، انتظار می رود که بیش از گذشته از حیات وحش حمایت کنیم.
حفظ حیات وحش وظیفه همگانی است و انتظار محیط زیست از شهروندان این است که از نزدیک شدن، زنده‌گیری و شکار حیوانات و پرندگانی که به علت سرما و گرسنگی در جستجوی مکانی امن‌تر به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند، خودداری کنند.
در فصل‌های سرد سال بارش برف و برودت شدید هوا باعث می‌شود بسیاری از حیوانات و پرندگان، به طور موقت از زیستگاه‌های خود در طبیعت فاصله بگیرند و به حومه شهرها و روستاها پناه آورند. و در چنین مواقعی حفاظت از حیات وحش علاوه بر اینکه به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تعادل زیستی کمک می‌کند، ارزش اخلاقی بالایی دارد.
حیات وحش و گونه های جانوری جزئی از نیازهای ضروری انسانها است و می توانند بر سلامت جسم و روح و رونق اقتصادی و پایداری محیط زیست کشور موثر واقع شوند و ما نباید از ارزش گونه های زیستی و حیات وحش غافل شویم.
مردم به ویژه ساکنین روستاها ها درخواست می شود درصورت مشاهده حیوانات وحشی در مناطق شهری و روستایی موضوع را به نزدیک‌ ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
شهروندان همچنین از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما خودداری و در حفاظت از آن‌ها با محیط بانان مناطق تحت مدیریت محیط زیست همکاری کنند.
استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390**6012 خبرنگار: گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.