به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین افزود: ما کشوری با اقلیم ها و استعدادهای متفاوت هستیم و نباید برای فعالیت های اقتصادی خود نسخه واحدی بپیچیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: باید در حوزه های اقتصادی از جمله صادرات متناسب با ظرفیت ها و ویژگی های استان برنامه ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه در صادرات از فرصت های بوجود آمده استفاده نکرده ایم،گفت: بازار صادرات ما نباید به چند کشور چون عراق و افغانستان محدود بماند بنابراین با دقت باید بازارهای جدید را شناسایی کرده و مشتریان خارجی خود را برای صادرات کالاهای تولیدی خود افزایش دهیم.
زاهدی همچنین گفت: اتاق بازرگانی در زمینه صادرات باید هدف گذاری های سالانه را با واقع بینی مشخص و بر اساس آن عمل کند.
استاندار قزوین ادامه داد: ما از استان های دارای طرح آمایش هستیم که بر اساس آن می توانیم استراتژی صنعتی و صادراتی خود را مشخص سازیم.
وی با اشاره به ظرفیت شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان، گفت: در این نشست ها معمولا به طرح و بیان مشکلات رخ داده پرداخته می شود و کمتر به مسایل زیربنایی و زیرساختی اشاره می کنیم که این ضعف باید برطرف شود.
زاهدی همچنین با بیان اینکه باید موشکافانه نسبت به مسایل و مشکلات بخش خصوصی ورود پیدا کنیم، گفت: ملاک ارزیابی های خود از یک حوزه را نباید تنها در عدد و رقم سنجش کنیم بلکه باید در این خصوص شاخص های مختلفی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم.
استاندار قزوین در ادامه اقدام اتاق بازرگانی قزوین در جهت کمک به ایده ها و استارت آپ (کسب و کارهای نو) را کار ارزشمندی دانست و اظهار کرد: این عمل برای شناسایی و تجاری سازی ایده های برتر باید تداوم یابد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: واحدهای تولیدی استان اکنون به جایی رسیده اند که طرح های توسعه ای اجرا و مهم تر آن که قزوین دیگر باید در سطح خوشه های صنعتی کار کند.
وی افزود: مشکل تولید ما فقط سرمایه در گردش نیست بلکه نوسازی و بروزرسانی فناوری هم نیازی جدی در این حوزه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: اتاق بازرگانی استان آمادگی دارد تا نظرات کارشناسی خود را در حوزه صنعت و صادرات به مدیران استان ارائه کند.
علیرضا کشاورز قاسمی افزود: برخی تصمیمات اشتباه در حوزه های اقتصادی موجب هدر رفت منابع کشور و استان می شود ولی می توان با نظرات کارشناسی و تعیین اولویت ها، از سردرگمی و تصمیم های اشتباه نجات یافت.
وی اضافه کرد:اتاق بازرگانی استان قزوین سیاست توسعه تشکل ها را با جدیت دنبال می کند و در همین راستا به تازگی نیز تشکل دیگری با عنوان انجمن معادن را راه اندازی کرده ایم.
کشاورز قاسمی ادامه داد:اتاق بازرگانی طرح استارت اپ ها را نیز آغاز کرده تا با عنوان یک حامی برای صاحبان ایده های برتر، سرمایه گذاران بتوانند ایده های نوین و مناسب را تجاری سازی کنند.
وی، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را نیز یکی دیگر برنامه های مناسب دولت اعلام کرد که اتاق بازرگانی حتی پیش از تصویب آن با جدیت به دنبالش بوده است.
کشاورز قاسمی همچنین گفت: نشست های هفتگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کسالت بار شده و خروجی چندانی ندارد اما اگر به جای آن تدبیری اندیشیده شود که روند اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به بررسی هفتگی گذاشته شود در جهت بهبود وضع اشتغال استان اثرگذارتر خواهد بود.
در پایان این دیدار سایر اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین به بیان نظرها و مطالبات خود پرداختند.
اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی قزوین یکی از جوان ترین اتاق های ایران و از تشکل های مهم بخش خصوصی است که پس از برگزاری اولین انتخابات هیات نمایندگان در هفتم اسفند سال ۱۳۸۱ و تعیین نفرات برگزیده، به طور رسمی از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.