به گزارش ایرنا،اردشیر صفاپور روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: از این تعداد حدود هفت هزار و 500 معتاد شناسانه دار به مراکز درمانی مراجعه می کنند و 500 نفر از این رقم بانو هستند.
وی اضافه کرد: قزوین از حیث شیوع مواد مخدر در ردیف استان های میانی کشور قرار دارد.
صفاپور با بیان اینکه نرخ شیوع در حوزه دانش آموزی استان 1.93 درصد ودر حوزه کارگری قریب به 25 درصد است،اضافه کرد: در واحدهای صنعتی شیب تندی در این زمینه وجود دارد. که باید برای آن تدبیر بیاندیشیم.
وی افزود: عقد تفاهم نامه سه جانبه میان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دادگستری استان و دستگاه های اجرایی برای پیشگیری در این زمینه پیگیری می شود که در سه نسخه آماده شده و مدیران دستگاه های اجرایی باید آن را امضا کنند.

**مراقبت های پس از خروج در کنترل آسیب های اجتماعی موثر هستند
رییس کمیته حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز در این نشست گفت: قوه قضاییه از اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر حمایت می کند.
شجاع ذوقی افزود:می توان موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را از طریق دادگاه های درمان مدار و مراقبت های پس از خروج را به صورت کامل اجرا کرد و بخشی از هزینه ها و مشکلات در رابطه با درمان معتادان را کاهش داد.

**شناسایی 587 معتاد متجاهر در قزوین طی سال جاری
رئیس کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مقابله با مواد مخدر استان قزوین نیز در این نشست گفت: براساس برنامه ستاد در 9 ماه سال جاری هشت جلسه بیش از حد تعیین شده برگزار کردیم و در مجموع 38 نشست این ستاد 22 دستور کار و 29 موضوع در پی داشته است.
منوچهر مهرام افزود: از ابتدای سال جاری 499 معتاد متجاهر و کارتن خواب مرد و 88 معتاد متجاهر زندر استان شناسایی شده اند که در این بازه 9 ماهه قابل توجه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 113 مرکز ام ام تی فعال(مرکز درمان سوء مصرف مواد) و 22 مرکز اقامتی فعال که 21 مورد برای آقایان و یک مورد برای بانوان است در سطح استان وجود دارد.
مهرام همچنین گفت: مراقبت از 17 هزار و 195 نفر تحت پوشش مراکز اقامتی،زندان و ام امی تی در این مدت صورت گرفته که 67 درصد آنها در گروه مصرفی تریاک و شیره و سوخته و 25 درصد در گروه مصرفی هروئین،کراک و متادون غیرقانونی بوده اند و هشت نیز درصد در سایر گروه جای داشته اند.
به منظور پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق موادمخدر و به موجب ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67/8/3 مجمع تشخیص مصلحت نظام، ستادی به ریاست رییس جمهور تشکیل و کلیه عملیات اجرایی و قضایی و برنامه های پیشگیری و آموزش عمومی و تبلیغ علیه موادمخدر در این ستاد متمرکز شده است.
پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق موادمخدر از هر قبیل، اعم از تولید، توزیع، خرید، فروش و استعمال آنها و تمرکز کلیه عملیات اجرایی، قضایی و برنامه های پیشگیری و آموزش عمومی و تبلیغ علیه موادمخدر از وظایف تعیین شده این ستاد است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.