به گفته استاندار قزوین با تسریع در اجرای دو پروژه مهم جاده قزوین به الموت و تنکابن -رحیم‌آباد - کلاچای در سال‌های آینده الموت از بن‌بست خارج خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قزوین، استاندار قزوین در نخستین سفر استانی خود به منطقه الموت  و پس از بازدید از چند طرح عمرانی و جاده‌سازی گفت: در ابتدا از جاده در دست ساخت رحیم‌آباد به کلاچای در بخش الموت غربی دیدن کردیم که این مسیر ۱۴۵ کیلومتر است که بخشی از آن خاکی است و ۷۰ کیلومتر در استان قزوین قرار دارد که در ۲۶ کیلومتر آن عملیات خاکی انجام شده و بقیه به مناقصه خواهد رفت.

زاهدی افزود:حدفاصل استان‌های گیلان و قزوین یک مشکل زیست‌محیطی وجود دارد که  باید به یک جمع‌بندی در مسیر برسیم زیرا  مسیر طراحی شده قابل ادامه دادن است و یا مسیر فعلی باید اصلاح شود و با کمک استاندار گیلان و مسئولان وزارتخانه یک جلسه کارشناسی خواهیم داشت تا موضوع مشخص شود.

وی اضافه کرد: دو پروژه بسیار مهمی که در این منطقه در حال اجراست از جمله جاده قزوین به الموت و تنکابن و رحیم‌آباد به کلاچای در صورت تکمیل شدن می‌تواند منطقه الموت را از بن‌بست خارج کرده و تحول بزرگی در منطقه ایجاد کند و ما تلاش می‌کنیم تا این روند تسریع شود.

زاهدی گفت: راه روستایی در الموت نیازمند توجه بیشتری است هرچند میانگین راه روستایی استان و منطقه از کشوری بالاتر است اما در مجموع باید جاده‌های روستایی باقیمانده با سرعت بیشتری ساماندهی و روکش آسفالت شود تا ایمنی آن‌ها برقرار شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع تصمیم گرفتیم تا رسیدگی به وضعیت راه‌های روستایی شتاب بیشتری بگیرد و با توجه به فرارسیدن فصل سرما کارهای فنی و مقدماتی در اولویت قرار خواهد گرفت.

در این بازدید علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.