به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی قابل در خطبه های نماز جمعه افزود: همه باید آمادگی کامل داشته و نگهبان خوبی برای مرزهای عقیدتی وفکری کشور باشیم.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی هیچ گاه نوع حمله و ضربه خود را برای ما مشخص نمی کنند، اظهار کرد: توجه به پدافند غیر عامل در کشور از سوی مسئولان در مقابله با حمله های ناگهانی دشمن و بلایای طبیعی می تواند ما را بیمه کند.
حجت الاسلام قابل اضافه کرد: کشور ما نباید هیچ وقت در مقابل بلایای طبیعی و غیر طبیعی دچار بن بست شود و بهترین راهکار مقابله با این مشکلات داشتن آمادگی کامل ، هوشیاری و دقت بیشتر است .
وی با بیان اینکه متاسفانه سلیقه برخی از مسئولان به سمت واردات بیشتر می چربد ، افزود: آنها نمی خواهند بیدار شوند ولی ما امیدواریم که خدا آنها را بیدار کند .
وی به تهدیدهای آمریکا پس از برجام اشاره کرد وگفت : آمریکایی ها می گویند تحریم های جدیدی علیه ملت ایران در راه است و تنها هدفشان براندازی نظام اسلامی است.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: آمریکا به فکر متوقف کردن ساخت موشک توسط ایران است ولی ایران به ساخت سلاح و تجهیزات دفاعی ادامه می دهد.
حجت الاسلام قابل اضافه کرد: استکبار جهانی در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام تجهیزاتش به کمک صدام جنایتکار رفت ولی توفیقی به دست نیاورد.
وی اظهار کرد: امروز به یاری خدواند و در زیر سایه ولایت فقیه به مرحله ای از رشد و شکوفایی علمی رسیده ایم که از تهدیدات پوچ و بی اساس دشمن نمی هراسیم .
وی در بخش دیگری از خطبه ها، فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت حسن فهمیده را یادآور شد وگفت : امام( ره ) در مورد شهید فهمیده فرمودند رهبر ما آن نوجوان 13ساله است ، ولی آموزش و پرورش متن الهام بخش را از درسها حذف کرده است .
حجت الاسلام قابل ادامه داد: الهام از این نوجوان 13ساله درس بزرگی برای ملت ایران است و دشمنان بدانند که ما در خانه های خود به بچه ها تعلیم دفاع داده و نمی گذاریم خون شهدا پایمال شود چرا که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد .
وی در خصوص فرارسیدن اربعین حسینی و برپایی باشکوه و ترویج فرهنگ عاشورا در بین نوجوانان در این ایام گفت : ما باید همیشه آماده دفاع از ارزشهای مقدس نظام اسلامی باشیم .
حجت الاسلام قابل با یادآوری سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی (ره ) و آیت اله مرعشی نجفی گفت : ما باید رهروران راه این علمای گرانقدر بوده ودر راه اعتلای نظام بیش از گذشته تلاش کنیم .
در حاشیه برپایی نماز جمعه این هفته قزوین کمپین «پایانی بر هپاتیت» توسط دانشجویان رشته پزشکی استان قزوین برگزار که در آن فشار خون نمازگزاران داوطلب اندازه گرفته و به آنان آموزش های مقابله و پیشگیری از بیماری هپاتیت ارائه شد.
7390** خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.