به گزارش ایرنا، سردار مهدی محمودی روز سه شنبه در آیین نمادین پیام مهر که در دبیرستان پسرانه استعداهای درخشان شهید بابایی قزوین برگزار شد، امنیت را نعمتی الهی دانست که باید در همه شرایط شکرگزار آن بود و افزود: امروز کشورهای همسایه ما با حمایت های مالی و تجهیزاتی فراوان از سوی استکبار جهانی در تامین امنیت خود ناموفقند اما کشور ما به برکت وجود نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی در اوج امنیت و آرامش قرار دارد.
وی ادامه داد: هفته ناجا فرصت مناسبی است تا مقوله امنیت، مولفه های آن و وظایف نیروی انتظامی را به شهروندان و اقشار و گروه های مختلف از جمله دانش آموزان عرضه کنیم.
سردار محمودی با اشاره به اینکه حفظ و ایجاد امنیت و آرامش تنها برعهده ناجا نیست بلکه همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط در آن سهیم هستند، یادآور شد: پیشبرد برنامه ها و اهداف کشور بدون وجود امنیت ممکن نیست.
این مسئول انتظامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش نسل جوان در تامین امنیت، گفت: کشور ما با بهره مندی از جوانان خود امنیت پایداری را در کشور فراهم کرده است.
به گفته وی، وظیفه امروز هر یک از آحاد جامعه اسلامی آگاه بودن نسبت به سهم خود در حفظ امنیت و در نهایت ارتقای آن می باشد و در این راه نیروی انتظامی آماده هرنوع همکاری با دستگاه ها، به خصوص آموزش و پرورش است.
سردار محمودی، آسیب را مولفه ای برای هر نوع تهدید دانست و گفت: متاسفانه بعضی افراد همواره درصدد به انحراف کشاندن جوانان ما هستند و با توجه به تجربه کم این قشر، احتمال وقوع هر نوع آسیب جدی در بین آنان وجود دارد بنابراین دانش آموزان باید در این خصوص به شکل جدی مراقب باشند.
وی، توزیع کنندگان موادمخدر و بخش های ناسالم فضاهای مجازی را از جمله آفت های بزرگ و اجتناب ناپذیر برای جامعه امروزی برشمرد و ادامه داد: دست اندرکاران فرهنگی کشور و اولیای دانش آموزان باید به طور جدی در این زمینه مراقب فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده هر نوع تحرکی در این زمینه، عوامل نیروی انتظامی را در جریان بگذارند.
وی، همکاری و مشارکت نیروی انتظامی با دانش آموزان را به خصوص در زمینه همیار پلیس یادآور شد و اضافه کرد: دانش آموزان در هر زمینه ای می توانند با پلیس ارتباط داشته و هرجا که احساس خطر کردند باید به عنوان همیار پلیس، مراتب را از طریق 110 اطلاع رسانی کنند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در پایان، تلاش در جهت تحصیل و تهذیب و هوشیاری و آگاهی نسبت به هر نوع تهدید و آسیب را مهم ترین توقع پلیس از دانش آموزان دانست و افزود: از شما می خواهیم در همه شرایط پلیس را امین و همراه خود دانسته و در همه زمینه ها یار و مددکار نیروهای انتظامی باشید.
در پایان این برنامه ضمن قرائت پیام مهر از سوی پلیس، نیروهای تخصصی ناجا اقدام به اجرای عملیات نمایشی پلیس در مواقع بحرانی و اضطراری کردند.
14 تا 20 مهر ماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.