در بخشی از این خبر آمده است، کاهش نزولات آسمانی، تخریب منابع آبی و فرونشست سفره‌های زیر زمینی در سال‌های اخیر در استان وضعیت بدی را پدید آورده و به باور صاحب ‌نظران،بحران آب جدی‌ترین بحران کشور در یک صد سال اخیر است.
بحرانی که به گفته استاندار قزوین، هنوز برخی مسئولان به باور قطعی برای وجود آن نیز نرسیده‌اند!
عبدالمحمد زاهدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه، باید ابتدا مغزهایمان را شست وشو دهیم و باور کنیم که بخشی از خاورمیانه با بحران جدی آب روبروست که سبب افزایش مهاجرت از این منطقه خواهد شد، گفت: منافع ملی و امنیت ملی ما بستگی به چگونگی بهره‌برداری از منابع آبی دارد.
وی افزود: همه در روی کاغذ قبول داریم که با بحران آب مواجهیم، اما درعمل هنوز مشکل داریم و این مساله نشان می‌دهد هنوز به باور قطعی در این باره نرسیده‌ایم و صرفا شعار می‌دهیم.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه تغییر اقلیم، دخالت بشر و بی‌توجهی به منابع محدود آبی ما را با شرایط بحرانی در موضوع آب مواجه کرده است، اضافه کرد: اگر روزی از باتلاق‌های عراق شاهد حضور ابرهایی در کشور بودیم، سال‌هاست با خشک شدن این مناطق، دیگر برای کشورمان دستاوردی جز ریزگرد و غبار و آلودگی ندارد بنابراین باید با جدیت در مدیریت منابع آبی خود اقدام کنیم و کمترین فرصتی را بدین منظور از دست ندهیم.
تجمع اعتراضی فرهنگیان قزوینی، معلم کلایه رکورد دار بارش ها در استان، راه اندازی شورای عشایری در استان به نقل از کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، حضور پنج والیبالیست قزوینی در اردوی تیم ملی دختران از جمله دیگر عناوین روزنامه ولایت در شماره جدید است.
این شماره از روزنامه ولایت همچنین به دیدار اعضای شورای فرمانده سپاه صاحل الامر(عج) استان با استاندار پرداخته و به نقل از وی نوشته است منافع ملی را نباید فدای دیدگاه های سیاسی کرد.
در صفحه حوادث این روزنامه نیز در خبری با تیتر فرار مرد بدهکار کار دستش داد به حادثه سقوط جوان26ساله از طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در مهرگان اشاره شده که موجب مصدومیت وی از ناحیه سر شد.
این شماره از روزنامه ولایت همچنین به عوامل سبب ساز احداث کلیسای کانتور در شهر قزوین با تیتر از حضور روس ها تا احداث کلیسای ارتدوکس ها پرداخته است.
استان قزوین دارای 101رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه، هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.