به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز جمعه با حضور در کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد که با حضور جوانان جمعیت هلال احمر برگزار شد،افزود: اثربخشی جمعیت هلال احمردر فرهنگ سازی با توجه به حضور با انگیزه جوانان وامدادگران از بالاترین میزان برخوردار است وباید دراین راستا ظرفیت ها به فعلیت درآید.
وی اظهار کرد: هلال احمر به عنوان یک نهاد کارآمد باید در حل مشکلات و آسیب های اجتماعی بیشتر و پررنگ تر به ایفای نقش بپردازد.
بیدخام ادامه داد: در فضای کنونی که دنیا را خشونت فرا گرفته باید از ظرفیت های هلال احمر به عنوان یک سازمان منادی صلح و دوستی به بهترین شکل استفاده کرد.
این مسئول با اشاره به آمار قابل توجه جوانان هلال احمر،خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری برای این جوانان و استفاده از ظرفیت آنها می توان در خصوص ترویج زندگی سالم توام با آرامش و امنیت و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی گام های بلندی برداشت.
بیدخام همچنین با بیان اینکه اعتیاد یکی از آفات امروزه جامعه ماست، یادآور شد: بسیاری از آسیب ها ریشه در جهل آدمی دارد و به هر اندازه بتوانیم جامعه را در برابر آسیب ها توانمند و مجهز کنیم موفق تر خواهیم بود و بدون تردید سازمان های بزرگی چون هلال احمرباافزایش میزان آمادگی در رویارویی بابحران ها،دربرخورد با آنها آسیب ها را به حداقل می رسانند.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه معضل اعتیاد امروزه بسیاری از جوانان را در معرض خطر قرار داده است، خاطرنشان کرد: آگاهی جوانان درشناخت اثرات منفی مواد مخدر نیازمند کارفرهنگی است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه جوانان و امدادگران هلال احمر ، هدف از برگزاری این کارگاه را مصون سازی آحاد سالم و در معرض خطر در قالب طرح ارتقای سلامت جامعه برای تربیت نیروهای داوطلب سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر استان عنوان کرد.
حسن اصفی در پایان افزود: هلال احمر استان قزوین تلاش دارد تا توانمندی نیروهای خود برای خدمت رسانی به آحاد جامعه را افزایش دهد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.