به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین افزود: قرآن راه کمال را به انسان نشان می دهد و قرائت آن به تنهایی نمی تواند موثر باشد بلکه باید با عزم جدی به دستورات آن عمل کرد.
وی اظهار کرد: قرآن نجات دهنده بشریت در همه دوره ها بوده و نباید فراموش کنیم که این هدایت های نبوی و عترت نجات دهنده انسان هاست.
همتی با تاکید بر اینکه در جامعه و شرایط امروز توجه به عمق و مفهوم قرآن بی توجهی شده است، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم و برنامه ریزی شود تا مفاهیم بلند قرآنی در زندگی انسانها نمود بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه تمامی نیازمندی‌های اساسی انسان در قرآن مورد توجه قرار گرفته و تنها با الگو قرار دادن سبک زندگی ارائه شده در این کتاب می‌توان به سر منزل مقصود رسید و به سعادت دنیوی و اخروی دست یافت، اضافه کرد: بهترین الگوها را برای زندگی انسان ها می توان از قرآن برداشت کرد و با ترویج این الگوها زندگی انسان ها متحول خواهد شد.
همتی با بیان اینکه ترویج و نشر مباحث قرآنی بارزترین کار فرهنگی است،گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن مهم ترین زمان و برنامه ریزی و فرصت اجرا برای هر نوع حرکت بنیادی در حوزه قرآنی است.
استاندار قزوین افزود: امروز ملت ایران بیش از همیشه تشنه فراگیری معارف ناب قرآنی است و اهمیت این موضوع به شدت در جامعه حس می‌شود.
به گفته وی، استان قزوین از سابقه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بلندی برخوردار است که این پیشینه زمینه و شرایط اجتماعی مناسبی را برای فعالیت ها و برنامه های قرآنی فراهم می کند.
وی اظهار کرد: مردم قزوین از اعتقاد و باورهای مذهبی عمیقی برخوردارند که باید از این ظرفیت در جهت ترویج فرهنگ قرآنی نهایت استفاده را کرد.
همتی، برگزاری نمایشگاه قرآن را فرصت ارزشمندی برای ترویج مفاهیم قرانی دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه به آحاد مردم و قشر جوان یادآور می‌شود که بیش از همیشه ارتباط خود را با این کتاب آسمانی بیشتر کرده و این امر را مختص به یک ماه ندانند بلکه باید قرآن همیشه و در همه ابعاد زندگی انسان جاری باشد.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب علوم قرآنی قزوین تا سوم تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین دایر می باشد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.