سالار قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات قرآن و عترت هشت فرهنگی، 34 دانش آموز دختر و 40 دانش آموز پسر در ایام تابستان در مسابقات شرکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: این مسابقات در 2 بخش آوایی شامل رشته های قرائت،ترتیل،حفظ عمومی و ویژه،اذان و مداحی در خراسان رضوی و بخش پژوهش شامل تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه،احکام و انشای نماز در اردبیل برگزار می شود.
قاسمی، فرهنگیان را اولین گروه اعزامی به این مسابقات اعلام کرد که رقابت های آنها 14تا 18تیرماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در مرحله بعدی نیز مسابقات بخش پژوهشی دانش آموزان پسر 20تا 23تیرماه و دختران 25تا 28 تیرماه هر 2 در اردبیل برگزار می شود.
قاسمی خاطرنشان کرد: در بخش آوایی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت نیز دانش آموزان پسر 15تا18مرداد ماه و دختران 25تا28 مردادماه در مشهد مقدس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی در پایان گفت: به منظور آماده سازی شرکت کنندگان در این مسابقات دوره های تقویتی پیش از اعزام با مسئولیت دارالقرآن های استان به صورت متمرکز و نیمه متمرکز برگزار خواهد شد.
در سال تحصیلی 96-95،180هزار نفر رشته در سطح آموزشگاه های استان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت کشور شرکت کرده بودند.
استان قزوین در سال 92 میزبانی سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز را در رشته های حفظ و قرائت قرآن، مداحی و اذان بر عهده داشت.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.