به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز دوشنبه در نشست کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد با اعلام این خبر افزود: در سال جاری کمپ بانوان، مرکز نگهداری شبانه از معتادین کارتن خواب و مراکز tc و dic در استان راه اندازی خواهد شد.
رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان قزوین با تاکید بر اشتغالزایی معتادان بهبود یافته، ایجاد اشتغال را بهترین راه جلوگیری از بازگشت دوباره آنها به دام مواد مخدر عنوان کرد و گفت: از آن جا که معتادان می توانند زمینه آلودگی سایر افراد جامعه به سمت اعتیاد را فراهم کنند ایجاد اشتغال برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل بهزیستی قزوین، ایجاد و گسترش کارگاه های حمایت شده معتادان بهبود یافته در سال جاری را از مهم ترین برنامه های کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان دانست و اضافه کرد: آمارها نشان می دهد اغلب افراد بهبود یافته در صورت نداشتن حمایت های لازم دوباره به ‌سمت اعتیاد روی می‌آورند.
وارثی، جلوگیری از گرایش مجدد معتادان بهبود یافته به سمت مواد مخدر را ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر خواند و گفت: با تثبیت و تقویت ابعاد مالی، روانی و جسمانی افراد، می‌توانیم از گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به سمت اعتیاد جلوگیری نماییم.
مدیرکل بهزیستی قزوین همچنین خاطر نشان کرد: از 77 معتاد بهبود یافته متقاضی شغل استان در سال گذشته 37 نفر آموزش های آماده سازی شغلی را گذراندند و وام خوداشتغالی دریافت کردند.
وارثی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه از توجه به پیشگیری از اعتیاد بانوان غافل شده ایم،افزود: نبود کمپ استاندارد برای بانوان در استان دغدغه متولیان امر پیشگیری در استان است که امیدواریم این نیاز استان در سال جاری با کمک و مشارکت عمومی مرتفع شود.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: حل مسائل و مشکلات معتادان مستلزم مشارکت اجتماعی است و این قشر به عنوان شهروندان جامعه نیازمند برخورداری از حقوق مساوی مانند خدمات شهری و نیاز های اجتماعی هستند که قطعا مجموعه شهرداری می تواند با استفاده از ظرفیت های خود کمک شایانی در احقاق حقوق این افراد بکند.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.