به گزارش ایرنا، فریدون همتی چهارشنبه شب در گردهمایی داوطلبان شوراهای اسلامی استان قزوین افزود: باید از شما که بابت احساس وظیفه و نیت خدمت به مردم و جامعه پا به عرصه انتخابات شوراها گذاشته اید، تقدیر و تشکر کرد.
وی اضافه کرد: این ظرفیت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت مردم در اداره امور جامعه در نظر گرفته شده تا مردم با تشکیل سازمان های محلی در مدیریت شهرها و روستاها با انتخاب افراد مورد وثوق خود سرنوشت محیط زندگی و آینده خود را تعیین کنند.
استاندار قزوین افزود: با تشکیل شوراها طبق قانون به جای یک نفر مجموعه ای از خرد جمعی متشکل از افراد،افکار و سلایق مختلف اداره یک جامعه را در پارلمان های محلی بر عهده می گیرند تا بتوانند دقیق تر و جامع تر به خواسته های اجتماعی،فرهنگی و عمرانی شهر و روستا پاسخ دهند.
وی ادامه داد: کسانی که با رای مردم به این عرصه وارد می شوند مسئولیت سنگینی برعهده می گیرند چون جامعه ارزشی، دینی و اعتقادی ایران با سایر جوامع تفاوت داشته و نوع نگاه و نوع برداشت و نوع انتخابات در آن با دیگر جوامع متفاوت است.
همتی خطاب به حاضران در این همایش،افزود: نیت شما برای حضور در انتخابات که به ایجاد شور و نشاط در جامعه و مشارکت حداکثری در انتخابات منجر می شود ارزشمند بوده و پیروز واقعی در این عرصه، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است‌ و ما در این مسیر چیزی به عنوان شکست و پیروزی نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی که به زودی با رای مردم انتخاب می شوند،افزود: این افراد باید با نیت خالص برای یک دوره خدمت صادقانه به مردم خود را آماده سازند تا با کسب رضایت مردم در پیشگاه الهی موفق و موید باشند.
استاندار قزوین با اشاره به شروع شدن تبلیغات ریاست جمهوری از 2 هفته پیش و آغاز تبلیغات شوراها،گفت: شما در خلق نشاط اجتماعی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش مهمی دارید و امیدواریم با رعایت اخلاق و ادب اسلامی از تهمت و افترا و تخریب رقبا اجتناب کنید تا شاهد انتخاباتی سالم و حداکثری باشیم.
وی با انتقاد از بداخلاقی های انتخاباتی،گفت: این گونه رفتارها از انسانهای بدون ظرفیت و گنجایش صادر می شود درحالی که انسان های صبور و پرورش یافته در دامان جامعه اسلامی هیچگاه تخریب و توهین رقبا را در دستور کار خود قرار نمی دهند.
وی در پایان گفت: انتظار داریم فضای تبلیغات فضایی پر از رقابت، پر شور و پر نشاط در عین حال با رعایت اخلاق، وحدت،همدلی و همگرایی باشد و با دعوت طرفداران به همدلی و وحدت، احساس مشترک برای پیشرفت کشور در میان آحاد جامعه ایجاد شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29اردیبهشت ماه برگزار می شود.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.