به گزارش ایرنا، حمید پویا روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین افزود: از اواخر زمستان تاکنون بارندگی های خوبی در کل کشور از جمله قزوین صورت گرفته به طوری که با افزایش 8.8 دهم درصدی بارش ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده ایم.
این مسئول خاطرنشان کرد: بارش های اخیر به معنای اینکه در تابستان امسال با مشکل کم آبی روبرو نخواهیم شد، نیست و باید همچنان با جدیت در مصرف آب صرفه جویی کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و رگبار شدید در ساعت های آینده به مردم و مسئولان هشدارهای لازم در این خصوص صادر شده تا تمامی کانال ها و مسیل های عبور سیلاب ها دوباره مورد بازبینی و بررسی قرار گیرند.
پویا اضافه کرد: با توجه به بارش های اخیر تمامی حوضچه ها و مخازن آبگیری استان پر شده است که در نتیجه به توزیع متوازن و بهتر آب برای کشت و کار و مدیریت منابع آبهای زیر زمینی منجر خواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طغیان اخیر آب خررود به داخل اسفرورین، خاطر نشان کرد: هشدارها و پیش بینی های لازم دراین خصوص پیش از وقوع سیلاب به مسئولان محلی داده شده بود اما متاسفانه نگاه غیر فنی و غیر کارشناسی شده موجب ورود بخشی از سیلاب خررود به داخل شهر شد که خوشبختانه خسارتی را در پی نداشت.
این مسئول با بیان اینکه از یک هزار و 700 چاه غیرمجاز در استان قزوین، یک هزار و 600 فقره مسدود شده است، افزود: با مسدودن شدن این تعداد حلقه چاه 310 میلیون متر مکعب آب از این محل صرفه جویی شده است.
وی در پایان با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی، گفت: در دولت یازدهم 323.62 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرف جوئی شد در حالی که این رقم در دولت دهم 123.2 میلیون متر مکعب بود.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.