به گزارش ایرنا، امیر خوش نیت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کودکی از دوران حساس زندگی افراد است و چگونگی تغذیه تاثیر مهمی در رشد کودک دارد.
وی، با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده های نیازمند، توان پرداخت هزینه های معمول امرار و معاش اعضای خانواده خود را ندارند، اظهار کرد: کودکان چنین خانواده هایی به علت فقر، دچار سوء تغذیه شده و عوارض آن تا پایان عمر گریبانگیر آنان خواهد بود.
خوش نیت ادامه داد: در این راستا کمیته امداد امام (ره) برای تامین بخشی از نیازهای غذایی کودکان زیر 6 سال ماهانه مبلغ 784 هزار ریال برای تهیه مواد غذایی ضروری و مورد نیاز کودک، به کارت های ویژه آنان واریز می کند.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه سلامت جسمی و روانی کودکان زیر پوشش از اولویت های کمیته امداد است، افزود: با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال، از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش ابتلا به بیماری ها و کاهش توانمندی های ذهنی و جسمی کودکان، آثار مخربی در سلامت آنها خواهد داشت، عنوان کرد: با هزینه های سنگینی که برای توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور به دولت تحمیل می شود، جلوگیری از سوء تغذیه کودکان از همین سنین ابتدایی مقرون به صرفه تر خواهد بود.
خوش نیت اضافه کرد: کمیته امداد طرح بهبود وضعیت تغذیه کودکان نیازمند را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت رفاه و تامین اجتماعی از نیمه دوم سال 80 اجرایی کرده و در صورتی که کودکان مبتلا به سوء تغذیه باشند از طریق مرکز بهداشت استان به کمیته امداد معرفی شده؛ کودکان مشمول طرح، با نظر کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان از سبد غذایی مخصوص شامل برنج، گوشت، روغن، شکر، تخم مرغ، عدس و کالاهای اساسی دیگر بهره مند می شوند.
این مسئول تاکید کرد: خیران می توانند با ورود به سایت کمیته امداد و شرکت در طرح 'همسفره' hamsofreh.ir و یا از طریق سامانه #028*8877* و یا مراجعه به سایت برای کاهش و رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند سهیم شوند.
45 هزار مددجو به صورت مستمر و 40 هزار نفر نیز به صورت موردی زیر پوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین قرار دارند.
7389/ 6128 * خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.