سرهنگ نصرالله بیگلری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصدومان حوادث جاده ای قزوین در تعطیلات نوروزی امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 24 درصدی روبرو بوده است.
این مسئول انتظامی اضافه کرد: در نوروز امسال تعداد تصادف های خسارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.
وی، تلاش مضاعف ماموران پلیس راه و حضور شبانه روزی آنان در سطح راه ها و نقاط حادثه خیز استان، همکاری دستگاه های امداد و نجات و در نهایت برنامه ریزی مناسب مسافران در مدیریت سفر را از مهم ترین عوامل کاهش تصادف ها و تلفات جاده ای در تعطیلات نوروز سال 96 برشمرد.
سرهنگ بیگلری با بیان اینکه کاهش تصادف ها و مصدومان حوادث جاده ای در نوروز امسال با وجود افزایش تعداد خودروها رقم خورده است،یادآور شد: با توجه به اضافه شدن یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سطح کشور، امسال شاهد افزایش 16.56 درصدی تردد خودروها در سطح راه های ارتباطی استان در زمان تعطیلات نوروزی بودیم.
رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از 46 دستگاه سامانه تردد شمار راه های ارتباطی استان، از 26 اسفند ماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه امسال 16 میلیون و 764 هزار دستگاه خودرو در جاده های استان تردد داشتند که این آمار در سال گذشته 14 میلیون و 382 هزار دستگاه بود.
سرهنگ بیگلری در پایان افزود: سال گذشته تعداد دوربین های نظارت تصویری در سطح جاده های استان 6 دستگاه بود که برای تعطیلات نوروزی امسال این تعداد به 21 دستگاه افزایش یافت.
87 تیم گشت با پشتیبانی 14 پاسگاه انتظامی و ایستگاه پلیس راه به همراه 240 نیروی پلیس، یک فروند بالگرد، 45 دستگاه خودرو هلال احمر، 310 نیروی راهدار با 255 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین درقالب 30 تیم، 40 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 100 دستگاه خودرو امدادی سبک و سنگین در طرح تعطیلات نوروزی امسال به صورت شبانه روزی در سطح جاده های استان استقرار داشتند.
استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه می باشد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و سایر راه های فرعی و روستایی است.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.