به گزارش ایرنا، سردار مهدی محمودی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح عملکرد یک ساله این نیرو برگزار شد،افزود: در کنار موضوع یاد شده، شاهد کاهش هشت درصدی وقوع سرقت منازل و 9 درصدی سرقت مغازه ها و واحدهای صنفی و همچنین کم شدن هشت درصدی سرقت از اماکن خصوصی و 37 درصدی اماکن دولتی بوده ایم.
وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه کاهش انواع سرقت ها امسال نسبت به سال گذشته با 12 درصد کاهش، سال موفقی را سپری کرد، یادآور شد: این در حالی است که ظرف این مدت و در بخش وقوع سرقت های به عنف نیز با کاهش 67 درصدی روبرو بوده ایم.
سردار محمودی در ادامه به افزایش 96 درصدی کشف سوخت قاچاق در استان ظرف سال جاری اشاره کرد و افزود: در حوزه تصادف های جاده ای نیز با کاهش 22 درصدی و کم شدن 18 درصدی مجروحان و 10 درصدی فوت شدگان توانستیم در هفته نخست نوروز سال 95 رتبه برتر کشور را به خود اختصاص دهیم.
سردار محمودی همچنین با اشاره به دستگیری سه سارق مسلح بانک در هفته های گذشته در استان،افزود: با توجه به وقوع 2 فقره سرقت از بانک های تاکستان و نیز وقوع سرقت مشابه در بانک یکی از استان های همجوار، با دستور مقام قضائی استان و انتقال سارق دستگیر شده به مرکز استان و اعمال بازجویی های فنی از وی، نامبرده ضمن اعتراف به وقوع سرقت، 2 تن از سارقان را نیز معرفی و با هماهنگی های انجام شده هر 2 سارق در استان های مختلف شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین، سهل انگاری برخی از متصدیان بانک ها و حرفه ای بودن سارقان را دلیل وقوع سرقت از بانک ها اعلام کرد و یادآور شد: با هماهنگی دستگاه قضائی و مصوبه شورای تامین استان، یک ماه به بانک ها فرصت داده شده تا نسبت رفع نواقص سامانه های مراقبتی خود اقدام کنند، در غیر این صورت پلیس اقدام به پلمپ این مراکز خواهد کرد.
این مسئول انتظامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال، گفت: از والدین تقاضا داریم به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و آسیب دیدگی برای فرزندانشان در این روز همواره کنار آنها قرار داشته باشند و مراقبت های لازم را انجام دهند.
وی اظهار کرد: متاسفانه همه ساله با وجود توصیه های پلیس در چهارشنبه آخر سال، شاهد وقوع حوادث تلخی هستیم که به علت بی احتیاطی و سهل انگاری افراد روی می دهد.
این مسئول انتظامی گفت: انتظار داریم به احترام شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو شاهد هیچ گونه مراسم حاشیه ای در چهارشنبه آخر سال نباشیم.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امسال شاهد 220 هزار تماس با 110 بودیم که 47 درصد از آنها با حضور پلیس در محل منجر به عملیات شد و 48 درصد آنها نیز به صورت راهنمایی و ارشاد بود و پنج درصد آنها نیز غیرقابل رسیدگی بوده است.
سردار محمودی اضافه کرد: در بخش پلیس نظارت همگانی و سامانه 197 نیز امسال شاهد 25 هزار تماس بودیم که در این خصوص هفت هزار و 934 مورد راهنمایی و ارشاد از سوی کارشناسان پلیس صورت گرفته است.
وی در ادامه به کسب رتبه نخست کشور از سوی نیروی انتظامی استان قزوین در حفظ قرآن کریم و رتبه اول کارنامه یگانی و رتبه سوم اقدام های هفته ناجای استان در بین رده های هم طراز سایر استان های کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع نقش پررنگ برنامه های فرهنگی و عقیدتی در برنامه های ناجا قزوین را می رساند.
وی به اجرای طرح نوروزی پلیس در 25 اسفند ماه جاری به مدت 20 روز نیز اشاره کرد و گفت: همه عوامل پلیس راه با آماده باش 100 درصدی در طول تمامی راه های اصلی و فرعی استان استقرار یافته اند تا نسبت به تامین امنیت جاده ها اقدام کنند و در این مدت نیز ماموران به طور قاطع با رانندگان متخلف و حادثه ساز برخورد خواهند کرد.
به گفته وی، برای تامین امنیت جاده ها و حفظ جان مسافران، پلیس راه قزوین طرح تست الکل و اعتیاد را از رانندگان مشکوک انجام خواهد داد.
وی در پایان از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس در ایجاد امنیت در تعطیلات نوروزی از همراه داشتن پول نقد و اشیای گران بها در سفر خودداری کرده، از ارائه رمز کارت خود به فروشندگان و واحدهای صنفی هنگام خرید پرهیز نموده و در طول تعطیلات نوروزی در حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و در صورت استفاده از خودرو شخصی آن را در توقفگاه های عمومی پارک کنند و در اماکن شلوغ مراقب جیب و کیف خود باشند.
8054* 3013
خبرنگار:رضا اسدی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.