به گزارش ایرنا، سالار قاسمی شنبه شب در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: تعدادی از این ساختمان ها از جمله مدارس سمیه شال، مهدیه بوئین زهرا و هنرستان فنی عاطفه در آبیک که بنا به ضرورت و درخواست مسئولان استان در اختیار واحدهای دانشگاهی دولتی پیام نور و مرکز آموزش عالی مهندسی قرار گرفته بود با وجود پایان مدت قراردادها و نیاز شدید آموزش و پرورش به این فضاها، واحدهای دولتی یاد شده از تخلیه و تحویل ساختمان های مدارس امتناع می کنند.
وی اضافه کرد: یکی از مصوبات دوره های گذشته این شورا درباره واگذاری زمین 20 هکتاری در مهرگان به دانشگاه فرهنگیان هنوز عملیاتی نشده و انتظار می رود با توجه به نبود فضای مناسب ساختمان فعلی این دانشگاه، هرچه زودتر زمین مورد نیاز اختصاص یابد.
قاسمی ادامه داد: ساختمان دانشگاه فرهنگیان هم اکنون در شرایط بسیار نامناسب قرار دارد که امیدواریم مسئولان استان تا زمان اختصاص و احداث ساختمان جدید، مکانی موقت برای تحصیل دانشجویان دختر این دانشگاه تخصیص دهند.
وی، واگذاری زمین برای ساخت مدرسه انرژی اتمی را از دیگر مصوبات دوره های گذشته شورای آموزش و پرورش استان اعلام و افزود: در صورت اختصاص زمین برای ساخت این مدرسه، اعتبارهای لازم از سوی سازمان انرژی اتمی و آموزش و پرورش جهت ساخت آن تخصیص خواهد یافت.
به گفته قاسمی، در صورت راه اندازی این مرکز ما شاهد سومین مدرسه انرژی اتمی در کشور خواهیم بود که با تکمیل آن نخستین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای کشور را نیز در آن راه اندازی خواهیم کرد.
وی در ادامه، تخصیص 3 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی 6 کانون حرکت های اصلاحی در 6 شهرستان استان را نیز از دیگر مصوبات گذشته عنوان و یادآور شد: تاکنون تنها در شهرستان البرز برای ایجاد این کانون اقدام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به هفته سواد آموزی، خواستار همکاری بیشتر نهادها و اداره های کل با نهضت سواد آموزی و کمک به شناسایی و جذب بی سوادان در سطح استان شد.
وی ادامه داد: امسال 8 مرکز محلی یادگیری برای سواد آموزان 10 تا 49 سال با هزینه های مردمی راه اندازی شده که متاسفانه از امکانات مناسبی برخوردار نیستند.
قاسمی اضافه کرد: در این مراکز که با استفاده از تجربه 50 کشور دنیا ایجاد شده، سوادآموزان علاوه بر آموزش سواد برخی مهارت ها را نیز فرا می گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه خواستار حمایت از افزایش سطح پوشش پیش دبستانی ها در استان شد و افزود: این استان در حال حاضر رتبه چهارم جذب پیش دبستانی های کشور را دارد و تلاش می کنیم تا با افزایش ضریب پوشش، این جایگاه را به رتبه نخست ارتقا دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر اهمیت جذب کودکان به مراکز پیش دبستانی تاکید و اضافه کرد: 21 درصد تکرار پایه تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی مربوط به کودکانی است که مقطع پیش دبستانی را طی نکرده اند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره خیران مدرسه ساز در فروردین ماه 96، خواستار همکاری و کمک سایر نهادها در بهبود بخشیدن به فضاسازی شهری جهت اجرای هرچه باشکوه تر این مراسم شد.
در پایان این نشست با دستور استاندار قزوین قرار شد از بین چند زمین پیشنهادی برای ساخت دانشگاه فرهنگیان، هرچه سریع تر زمین مناسب واگذار و تا زمان تکمیل آن نیز یک ساختمان آموزشی جهت تحصیل دانشجویان دختر این دانشگاه اختصاص یابد.
7388/8054*خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.