جواد حق‌لطفی روز یکشنبه با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰ تقاطع پرحادثه و پارکینگ در جاده‌های پرتردد به صورت نقطه‌ای مجهز به روشنایی شدند، تصریح کرد: دید آسان و دقیق، تشخیص به موقع موانع، علایم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در طول راه‌های ارتباطی از مهمترین اهداف و کارکردهای نصب سامانه‌های روشنایی در جاده‌ها به شمار می‌روند.

وی به اجرای ۲۴۰ کیلومتر روشنایی در طول راه‌های ارتباطی استان قزوین اشاره و یادآور شد: گرچه اجرای روشنایی طولی از الزامات ایمنی راه‌ها محسوب نمی‌شود اما برخی محدوده‌های مه‌ و کولاک‌گیر نیازمند نصب تجهیزات روشنایی هستند که از این جهت قزوین با اجرا و تجهیز سامانه‌های روشنایی در جاده‌های خود، وضعیت مطلوبی دارد.

این مسئول راهداری ادامه داد: خط‌کشی سرد  به طول ۲۵۰۰ کیلومتر، تهیه و نصب ۶ هزار عدد از علایم ایمنی، اخطاری، انتظامی و مسیرنما، نگهداری و تکمیل تاسیسات ایمنی هوشمند و روشنایی ۷ دستگاه تونل، اصلاح شیب شیروانی ۹۰ کیلومتر از حاشیه راه‌ها به همراه تهیه، نصب و بهسازی ۵۰۰ متر مربع از تابلوهای اطلاعاتی با اولویت نقاط پرحادثه و جاده‌های گردشگری از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه و حریم آن طی سال گذشته بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در حوزه توسعه ایمنی راه و حریم، صیانت از حریم راه و رفع تصرفات غیرمجاز نیز ۴۰۰ مورد شناسایی و اقدام قانونی لازم در برخورد با تخلفات و قلع و قمع آنها انجام شده است.

به گفته وی، نصب هرگونه تابلو و ساخت و ساز در حاشیه و حریم راه‌ها براساس قانون تنها با دریافت مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امکان پذیر است.

حق‌لطفی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات یاد شده، عملیات پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، لکه‌گیری جاده‌ها، نصب تابلو، بازسازی و نوسازی تابلوهای اطلاعاتی، اخباری و انتظامی قدیمی و فرسوده نیز از دیگر اقداماتی است که همه ساله به منظور توسعه ایمنی راه‌ها از سوی این اداره کل انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.