به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور در جلسه هماهنگی رزمایش کمک‌های مومنانه استان قزوین که روز شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم ماه رمضان با عبور از مشکلات بتوانیم روزها عادی زندگی را آغاز کنیم.

وی بیان کرد: از سوم اسفند ماه با تشکیل ستاد پیشگیری از بیماری کرونا با توجه به مشکلاتی که در بخش درمان وجود داشت توانستیم با مشارکت خیرین بخشی از نیازها را تأمین کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: در گام اول حجم زیادی از کمک‌های مردمی در بخش مالی و تجهیزاتی جمع آوری و در اختیار بیمارستانها قرار گرفت تا در بخش درمان دغدغه‌ای نباشد که خوشبختانه حجم کمک‌ها و تجهیزاتی که تهیه شد قابل توجه بود و شرایط درمان را تغییر داد.

وی یادآور شد: امروز دیگر مشکل خاصی در حوزه درمان نداریم که بیانگر همت والای مردم در احساس تکلیف در کمک رسانی بود که جای تقدیر دارد.

جمالی پور اظهار داشت: در حوزه کمک مومنانه دغدغه ما آسیب دیدگان اقتصادی بود که معیشت افراد زیادی در کسب و کارهای کوچک و متوسط دچار چالش شد و کارگران فصلی متضرر شدند و اصنافی را که به اجبار تعطیل کردیم باید کمک کنیم.

وی گفت: این ستاد با همت همه شما مدیران دولتی و بخش خصوصی و خیرین شکل گرفت و ما در کنار هم قرار گرفتیم و در استان قزوین یک عزم بزرگ با هم بودن اتفاق افتاده و چون هدف خدمت بوده هیچ اختلاف و دعوایی رخ نداده است.

استاندار قزوین اظهار داشت: امروز در استان برای همه ما یک موضوع یعنی خدمت شایسته به مردم دستور کار بود لذا امام جمعه، استاندار، فرمانداران، بسیج، سپاه، بخش خصوصی، مدیران صنعتی، کارمندان و رسانه‌ها برای رفع مشکلات مردم و آسیب دیدگان وارد میدان شدند و کارها بخوبی جلو می‌رود.

وی گفت: سپاه مظهر وحدت و انسجام استانی شد و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی هم احساس دغدغه بیشتری داشتند و امامان جمعه احساس تکلیف کردند و تاکنون روند کار مطلوب بوده است.

استاندار قزوین افزود: هر چند اصناف و صنعتگران ما مشکلات جدی دارند و حتی ثروتمندان و تاجران و صادرکنندگان دچار چالش شدند اما با پیام رهبری احساس مسئولیت کردند و برای کمک به نیازمندان وارد مشارکت شدند که بسیار ارزشمند است.

جمالی پور گفت: ما قدردان همه خیرین هستیم و همان گونه که تعهد کرده ایم از صنعتگرانی که دست ما را گرفتند حمایت خواهیم کرد و اگر در زمینه بیمه و مالیات و تسهیلات بانکی مشکلی داشته باشند حتماً حمایت لازم را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی ظرفیت خوبی داریم که می‌توانیم استفاده کنیم و باید سازمان جهاد محور کار باشد تا از کمک‌های مجتمع‌های بزرگ کشت و صنعت هم برخوردار شویم.

استاندار قزوین افزود: در توزیع کمک‌های نقدی و جنسی باید نظارت جدی شود و در صورت لزوم به شهرستان‌ها هم کمک کنید تا کسی فراموش نشود.

وی بیان کرد: در شهرستان‌ها فرمانداران، محور کار باشند و کمک اهدایی کارمندان با محور بسیج ادارات جمع آوری و توزیع شود و به نیروهای شرکتی و خدماتی دستگاه‌های اجرایی هم اگر لازم بود کمک شود.

استاندار قزوین گفت: البته همه گره‌ها با این کمک‌ها باز نمی‌شود اما اجرای منویات رهبری یک امید بخشی و انسجام و وحدت است که می‌تواند جامعه را به حل چالش‌ها و آینده بهتر امیدوار کند و موجب تقویت اعتماد به نظام باشد.

جمالی پور اضافه کرد: در استان هیچ تفرقه و پراکنده کاری نداریم و همه برای کمک به آسیب دیدگان وارد کار شده اند و این کار به نام هیچ فرد و نهادی تمام نمی‌شود و حرکتی همگانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1418111
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.