معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهبران شغلی افرادی هستند که با توجه به تخصص و مهارت‌های کارآفرینی از ظرفیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به عنوان نیروی انسانی استفاده می‌کنند.

سید مرتضی دهقانی محمدآبادی با بیان اینکه ۵۰ درصد فرصت‌های شغلی مددجویان به حوزه دامداری تعلق دارد، اظهار داشت: راهبر شغلی علاوه بر ایجاد اشتغال دائم، به مددجو آموزش می‌دهد تا تولید، فروش و توزیع محصولات دامی خویش را متناسب با ظرفیت سنجی اعلام شده پیگیری کند.

وی خشک کردن میوه از سوی مددجویان را یکی از هدف گذاری‌های مهم راهبران شغلی استان برشمرد و گفت: سال گذشته ۶۴ دستگاه میوه خشک کنی (هر کدام به ارزش 150 میلیون ریال) به مددجویان استان تحویل داده شد تا روزانه با خشک کردن ۴۰ کیلوگرم میوه، بتوانند درآمدی بین هشت تا ۱۰ میلیون ریال در ماه کسب کنند.

دهقانی محمدآبادی تصریح کرد: اگرچه میوه خشک در ایران تقاضا ندارد، اما این محصول با مشارکت راهبرانی که عضو اتاق بازرگانی استان هستند، به کشورهای لهستان، روسیه و اتریش صادر شد و امسال نیز این مهم مجددا پیگیری می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: زنبورداری، گلیم بافی، قالی بافی، پرورش گل و گیاه، دامپروری و همچنین صنایع دستی از عمده فعالیت‌هایی است که از سوی راهبران شغلی برای مددجویان هدف گذاری می‌شود.

چندی پیش مهرعلی حق گویان مدیرکل کمیته امداد قزوین در نشست خبری گفته بود که در سال جاری پنج هزار مددجو صاحب شغل می‌شوند.

۳۱ هزار خانوار معادل ۵۸ هزار نفر که ۴.۶ درصد جمعیت استان قزوین را شامل می‌شود، تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.