به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هماهنگی کمیته‌های هفت گانه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا روز سه شنبه در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین تشکیل شد.

محمد افشار در این جلسه اظهار داشت: با فعالیت مجدد واحدهای صنعتی کم ریسک شنیده شده، برخی کارگران را مجبور کرده اند که گواهی سلامت بگیرند که حجم مراجعان به بیمارستانها بیشتر شده در حالی که می‌بایست این پایش اگر لازم بود در همان واحد انجام شود.

وی گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و آغاز فعالیت برخی اصناف متأسفانه مشاهده می‌شود گویی مردم زندگی عادی را آغاز کرده اند و رفت و آمدها زیاد شده که این روند نگران کننده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: اگر روال تردد مردم و بازگشایی اصناف بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد کنترل شرایط سخت می‌شود لذا باید به سرعت با تیم‌های گشت و بازرسی نسبت به کنترل فعالیت اصناف اقدام شود.

افشار اضافه کرد: در روزهای گذشته بازدیدهایی از دو واحد صنعتی تولید خودرو و قطعات خودرو در شهر صنعتی البرز صورت گرفت که خوشبختانه نکات بهداشتی رعایت می‌شد که امیدواریم سایر واحدها نیز به تعهدات بهداشتی پایبند باشند.

وی یادآور شد: برخی اصناف بلافاصله پس از ثبت نام در سامانه سلامت و دریافت کد بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند که این روند ایراد دارد و باید هماهنگی لازم صورت گیرد.

در ادامه محمد حسین بی نیاز مدیر روابط عمومی استانداری قزوین گفت: از شروع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۸ هزار مورد خبر، گزارش، گفتگو، اینفو و انیمیشن و محتوای مجازی تولید شده که در آگاهی بخشی مردم مؤثر است.

وی گفت: به منظور تجلیل از اصحاب رسانه جشنواره مجازی ویژه خبرنگاران در بخش‌های تیتر، خبر، گزارش، گفتگو، عکس، یادداشت، مقاله، اینفو و انیمیشن، در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و از فعالان رسانه تجلیل خواهیم کرد.

بی نیاز بیان کرد: در روزهای اخیر تیمی متشکل از مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، با رئیس خانه مطبوعات و رئیس سازمان بسیج رسانه و مدیر ستاد اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا با حضور در دفتر کار برخی رسانه‌های فعال و خبرگزاری‌ها از اقدامات آنها تقدیر کردیم.

مدیر روابط عمومی استانداری قزوین اظهار داشت: گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اطلاع رسانی در خصوص مقابله با ویروس کرونا تهیه شده و به دفتر سخنگوی دولت و وزارت کشور ارسال شده است.

وی اضافه کرد: همچنین گروهی از جوانان علاقمند اعلام آمادگی کرده اند تا یک پروژه تحقیقاتی را انجام دهند و نواقص و نقاط قوت برنامه‌های اجر شده در خصوص مقابله با ویروس کرونا در استان را را تهیه کنند تا برای آینده تجربه شود.

بی نیاز یادآور شد: کاهش مشکلات روحی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا با کمک رسانه‌ها از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص مشکلات اصحاب رسانه هم گفت: با شرایط ایجاد شده و تعطیلی برخی مطبوعات بخش زیادی از فعالان رسانه در نشریات و خبرگزاری‌ها دچار مشکلات جدی شده اند که در کنار رسیدگی به معیشت سایر گروه‌ها مانند رانندگان باید به این افراد نیز کمک کرد.

مرادی مدیرکل سیاسی استانداری قزوین هم اظهار داشت: در این شرایط توجه به بهداشت زندان‌ها باید در اولویت قرار گیرد و از خانواده‌های نیازمندی که دچار بیماری شده اند نیز حمایت لازم صورت گیرد.

وی گفت: از آنجا که برخی سازمان‌ها در تأمین نهاده‌ها کمک کردند بویژه فعالان عرصه کشاورزی در حال حاضر نیازمند سهمیه سوخت اضافی هستند که برای آن اقدام شود.

مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: در شرایطی که بر اثر ویروس کرونا بسیاری از گروه‌ها آسیب دیدند همه پای کار بودند جلساتی داشتیم و رزمایش همدلی و همکاری داشتیم و کمیته شناسایی اقشار آسیب پذیر برای کسانی که آبرومند هستند و تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند مانند رانندگان و دست فروشان باید اقدام کنند.

وی بیان کرد: قبلاً شماره حسابی تهیه شده که پویش‌های مختلف داریم که با محوریت دفتر امام جمعه توزیع شود.

بیدخام اظهار داشت: با راه اندازی پویش‌های اجتماعی بخشش اجاره بها، پویش هنرمندان در فضای مجازی کارهای خوبی انجام شد که در تداوم کار حمایت لازم صورت نگرفت که می‌توانست دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی بیان کرد: قرض الحسنه های خانگی قرار شد در محلات هدایت شوند و در سمن‌ها همراهی خوبی صورت گرفته که باید این روند تداوم یابد.

بیدخام تصریح کرد: کرونا هر چند آثار منفی زیادی داشته اما به ارتقای سرمایه اجتماعی کمک کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1408191
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.